söndag 1 november 2015

Bakis och skyltsöndag

Det blev lite för mycket att efter tre nattpass börja gårdagkvällen med margaritas...tror jag, men det var ju så gott! Idag har jag verkligen varit bakis helt enkelt! Så det passade mycket bra med pizza till middag!

Söndagar kräver skyltar om man vill vara med i BP:s utmaning. Här ett foto som jag tog i Stinsens galleria,där jag är rätt ofta, för där ligger Friskis&Svettis.

Ja...minnet sviktar då och då...

Hittat på nätet...

En kul text som jag tillägnar Ama och mej, och säkert flera som är födda i oktober!
Just idag har vi gått över till november. Måste säga att oktober flög snabbt förbi!

Piggade på mig liiite på eftermiddagen,så då gick vi på lägenhetsvisning i Solna!! En sån fin liten trea mitt emot Friends Arena och det nya shoppingcentret Mall of Scandinavia...skulle inte vara helt fel att flytta dit!

13 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Skit bra och roliga skyltar.
Skrattar fortfarande!!! :)
Känns som ett bra läge på den där lägenheten! :)
Eller var det bara "fönstershopping"? Haha...
Kram

Anita Malta sa...

Härligt inlägg i stor kontrast till gårdagens lika underbara ;-)
..och skyltarna, haha.. kuliga men mest fastnar jag för den sista ! Är det drömmar eller flyttplaner på gång ? Här har vi bott i vår lägenhet i åtta år nu och så snart vi kan, efter alla "små bekymmer", säljer vi och flyttar till något nytt. I Sliema eller dess närhet. Ja, inte för den där gasolbilens skull ;-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Samma här så det var skönt att jag hade rester kvar att värma från igår :)

Shamrock sa...

Finns inget som går upp mot pizza dagen efter

znogge sa...

Kan tänka mig att tre nattpass tar på krafterna och så drinkar på det. Men en pizza brukar ordna till det ;-)

Susanne ❤️ sa...

Hihi ja du efter tre nätter sätter nog marguritan en på plats ;)
Underbara skyltar finaste du är bara för underbar :)
Puss Sanna

Mias Mix sa...

Roliga skyltar!! Bakis är ju inget kul att vara men det är sånt man får stå ut med ibland när man har lite för roligt på kvällen :) Smidigt med pizza. Vi hade rester kvar från igår så vår middag gick också snabbt o smidigt. Spännande med visning. Är ni på gång att vilja flytta?
Gulligt av maken att ge dig blommor, är säker på att du var värd dem!! Kram

Geddfish ♥ sa...

Jag hade medskick av gårdagens varmrätt, satt inte heller fel vid 18-tiden idag, när jag kommit hem!
Har mumsat hela helgen.
Härliga skyltar! Visst är det kul att gå på visningar, det gjorde min make och jag, på alla möjliga sorters.
Kram!

Comsi comsa sa...


Roliga skyltar.
Skönt att bakisen går över så det inte blir ett kroniskt tillstånd, hi hi hi.

Kramen ❤

Comsi comsa sa...


Roliga skyltar.
Skönt att bakisen går över så det inte blir ett kroniskt tillstånd, hi hi hi.

Kramen ❤

BP sa...

Hahaha! Bästa bakisfödan är ju hämtpizza. Inte den minsta tvekan där inte. Vår pizzeria ligger 200 meter bort;-)

Gillar Stinsen skarpt. Är där rätt ofta faktiskt. Ingen trängsel, bra butiker och bra utrymmen -ja, bra cappu också såklart! Kul att just det centret har klarat sig hyfsat, även om tomma ytor oftas täcks med just sådana skyltar som du visar. Så görs här i Täby Centrum också.

Å du - det där med att minnet sviktar... Du kunde inte ha tajmat denna skylt bättre - eller sämre, beroende hur man ser det. Ikväll har jag tappat mina läsglasögon på vägen från badrummet, via köket till vardagsrummet. Har inte hittat dom än... Suck!

Älskar din skyltsamling:-)

1 000 tack för skyltningen och länken:-)))))

PS. Sedvanliga stavfel i min kommentar ursäktas ännu mera ikväll utan vettiga glasögon - hopas jag;-) DS.

Ama de casa sa...

Haha! Den tröjan skulle man allt ha! :-) Tack för "grattiset" och grattis tillbaka :-)

Bakis? Inte roligt, men en bra anledning till att se till att man får pizza ;-)

När jag var på Stinsen ofta (gångavstånd) så fanns inte F&S där - det var väl synd... ;-)

Decdia sa...

Pizza är bästa bakismaten! Jag har hört att man behöver det salta feta dessutom för att återhämta sig snabbare.
Men nu är det måndag och inget party i sikte... :(