måndag 16 november 2015

Linas matkasse och halsont

Vår mathållning är under all kritik nu när vi bara är två hemma,så jag gjorde slag i saken och beställde Linas matkasse för två denna vecka (lite rabatt,så då passade jag på!) Igår kom första kassen.

Så ikväll gjorde jag dessa kryddiga köttbullar, de smakade mums (även maken gillade dem,trots spiskummin...hihi)
Annars så har denna dag inte varit så kul, vaknade med halsont...så idag har jag tagit det lugnt,och ordnade vikarie till jympan ikväll. Nu hoppas jag att jag är piggare i morgon när vi ska ha ett Maratonjympapass ett antal ledare tillsammans!

12 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Ganska bra med matkasse man slipper handla och all är färdigt för att snabbt och enkelt tillagas. Så trist med det halsen kanske går det över av sig själv under natten, hoppas....
Godnattkram ❤

Comsi comsa sa...


Ganska bra med matkasse man slipper handla och all är färdigt för att snabbt och enkelt tillagas. Så trist med det halsen kanske går det över av sig själv under natten, hoppas....
Godnattkram ❤

BP sa...

Det gäller helt enkelt att lura maken - vad gäller smaksensationer alltså. Känner igen det. Å det roligaste är ju när maken konstaterar att maten smakar sååååååå himla gott, utan att han vetat vad han ätit liksom. Hahahaha:-)

Osis dock med ditt halsont. Inget roligt alls. Hoppas att det går över tills imorgon. Kram!

Kolonilotta sa...

Jag har faktiskt aldrig provat någon "matkasse" men har varit sugen på det flera ggr när inspirationen tryter. Vilket den gör ofta nuförtiden.
Jaha.. Så du har också åkt dit med halsont nu! :(
Inte alls roligt. Och det verkar spridas som en löpeld.
Hoppas det känns bättre när du vaknar idag vännen!
Stor kryapådigkram!

znogge sa...

Låter så smidigt med matkasse men än har vi inte testat. Hoppas det halsonda är snabbt övergående!

Kram

Ama de casa sa...

Himla fiffigt det där med matkassar. Man har ju en tendens att "fastna" i samma hjulspår när det gäller matlagning.
Jag har dock aldrig testat såna kassar, och jag undrar jag om det finns här i Spanien? Har inte hört talas om det här.
:-)

Se nu till att krya på dig snabbt!

Ami sa...

Så skönt ibland att slippa tänka på vad man ska handla hem :)
Hoppas din hals snart blir bra!
Kram och krya på dig

Ama de casa sa...

sv: Jodå, Anders kunde skrapa bort pepparn så att den goda fisken blev ätlig igen :-)

Det är lite svalt i skuggan nu, men skönt i solen. Igår gick väl tempen upp till 22 grader i skuggan eller så.
:-)

Helga sa...

Trist att bli sjuk. Krya på dig!

Jag lagar gärna mat men det var roligare när barnen bodde hemma. Vi kan ändå inte ta sån där matkasse eftersom jag är borta så mkt. Den här veckan är jag borta från söndag morgon till torsdag fm.

Bra idé ändå det där med matkasse -borde testa nån gång när jag är ledig mer.

Decdia sa...

Jag har varit sugen på att testa en kasse jag med, men så vill jag inte ha fisk och inte vegetariskt. Haha! Annars hade det varit jätteroligt att testa nya recept!
Krya på dig!

Susanne sa...

Lät jättemumsigt,
Krakramar

Helena sa...

Det där med Linas matkasse verkar bra. Roligt att få inspiration av nya maträtter. :-) Fin tisdagskväll till dig.