torsdag 12 november 2015

Säg den glädje som varar...

Idag var det dags att avbryta långledigheten för lite jobb, men inget nattjobb, nej en halvdag med teamträning. Lite kul att få träffa kollegorna igen.


Direkt efter teamträningen så åkte jag till F&S för mitt IW-pass. Döm om min förvåning att det var fullt hus, bara tre tomma "cyklar" av 30 st! Tjoho tänkte jag, äntligen kommer motionärerna. Det börjar bli mörkt och ruggigt ute, då vill man träna inne...sa jag också högt och tydligt i mikrofonen. Men ack den glädje som varar....fick efter passet veta att spinningen som skulle ha börjat samtidigt som mitt IW-pass var inställt pga sjukdom, så det var alltså spinningmotionärer som kom in på mitt pass istället!! Men förhoppningsvis så tyckte de att det var ett svettigt och kul pass i alla fall! En motionär kom fram efter passet och berättade just att spinningen var inställd, och hade aldrig provat på IW, men när hon såg mitt namn så tänkte hon att då blir det schlagermusik i alla fall, haha...(jag kände inte alls igen den motionären...men ryktet går alltså...)
 På bilden min nya kappa från H&M som jag gått länge och tittat på. Fick ju ett presentkort på H&M när jag fyllde år, fick lägga till några hundralappar..så var kappan min! Tack för tipset Kolonilotta, för visst är det en sån här kappa du har, om än med bättre kvalité, då du tyckte att årets kappor inte riktigt höll måttet?
I morgon ska vi då hämta bilen på andra sidan av stan igen, och tyvärr så slutar min man inte skolan förrän sent på eftermiddagen...fortsättning följer!!

7 kommentarer:

BP sa...

1. Bilden på "lappen" i ettan är såklart kinesiska för mig, trots eller på grund av att den är fullt läslig - lappen alltså;-)

2. Så himla coolt att alla montionärer hamnade hos dig. Å visst går ryktet och att du är en kändis i schlagersammanhang vid det är laget. T o m med jag börjar ju följa ESC och mellis tack vare dig:-)

HM-kappan sitter som ett smäck på dig snygging:-)

Svar: Buljongen var så otroligt god så att vi frös in den. Japp, den ska bli kött- eller grönsakssoppa. Det var iaf den godaste buljongen vi någånsin ätit:-)

Comsi comsa sa...


Den kappan måsteg jag bara titta på, jättesnygg. ...

Nu när jag skriver går ögonen i kors...

Godnattkram ❤

znogge sa...

Ursnygg kappa som verkligen klär dig :D

God fredagsmorgon!

Ama de casa sa...

Åh vad fin du blev i din kappa! Toppensnygga tillsammans ju :-)

Jag skulle kunna tänka mig att gå på ett av dina pass - bara för att lyssna på musiken då. Fast då kanske man får en åthutning... ;-)

Jag är lite avis på din selfiepinne faktiskt. Försökte ta selfiesar igår och det gick väl sådär... Bilderna blev helknasiga! Men vi fick oss många goda skratt i alla fall :-D

Geddfish ♥ sa...

Jo, jag vet vad diagnosen betyder, jag har jobbat med läkarintyg.
Själv hade jag diagnosen "tillväxthämning" när mitt yngsta barn låg i magen och sen föddes med Alfa-1-antitrypsinbrist.

Vilken tjusig kappa! Kanon på dig!
Önskar dig en fin fredagen-den-trettonde-dag! ♥

Decdia sa...

Haha! Du kanske lyckades värva en del nya deltagare till ditt pass!

Kolonilotta sa...

Då hoppas jag att flera av som besöker ditt pass flera ggr.
Och självklart kommer dom göra det! :)
Du är ju helt enkelt BÄST!
Den där kappan är väldigt olik min.
Min har dubbel knäppning istället för dragkedja och inte lika lång.
Men JÄTTE snygg! Passar dig perfekt!
Som sagt. Den nya varianten av den jag har är ju inte lika snygg i år!
Va roligt att du hittade en som du är nöjd med.
Och stort Tack för länken! :))
Kram.