fredag 6 november 2015

Ledigheten börjar bra...

Blev bjuden på lunch på Garden Bistro i Sollentuna centrum av min barndomskamrat, en sen födelsedagslunch helt enkelt. En härlig tradition vi har att bjuda varandra på lunch en gång om året, hon fyller år på våren och jag på hösten. En mycket trevlig tradition!

På kvällen hade jag och maken bjudit in oss själva till äldsta sonen och hans flickvän, saknar ju honom sååå, och det går långt mellan gångerna innan vi ses...sist var ju för en månad sen (och då bor vi ändå i samma kommun!) Nu köpte vi med oss hämtmat från Texas Longhorn, och sen blev vi bjudna på hembakta lussekatter! En sån mysig kväll.
Nu måste jag försöka sova inför helgens aktiviteter på Kistamässan, dvs Svettisdagarna!!

8 kommentarer:

TantGlad sa...

Låter som trevligheter. Så en annan sak.....nu vart jag sugen på lussekatter. Mmm....så gott.

Ha en ljuvlig lördag och kramiz från mig!

Geddfish ♥ sa...

Vilken härlig lunch, och du, det ÄR trevligt att träffas kring en matbit ibland.
Äter inte kaffebröd, men en lussekatt kan slinka ner, bara för traditionens skull.
Ha en skön lördag! Kram ♥

JaanaM. sa...

Ha så roligt i helgen!

Gott med Lussebullar. Konstigt det där att när man bor så nära så får man inte alltid till träffar.. Kram

Ama de casa sa...

Wow! Jag som trodde att jag drog ut mycket på födelsedagsfirandet, men du är allt strået vassare... Haha! Jag är bara avis - vilken trevlig tradition! :-)

Gott med lussebullar - här undrar jag om det blir några i år... Det beror på dom skandinaviska affärerna, för bakar, det gör jag absolut inte :-)

Comsi comsa sa...



Hi hi hi, så du drar ut på firandet? Smart tjej! :D

Kram på dig ♥

Ama de casa sa...

sv: På skedveckan är det nog meningen att huvudrätten på menyn ska gå sleva i sig med sked. Lite väl stora bitar igår, men finns bara viljan, så... ;-)

BP sa...

En toppen tradition! Några av mina favo kollegor och jag har också börjat med att bjuda varandra på lunch. Känns så mycket roligare, lite lyxigt. För det går ju ändå på ett ut i slutändan.

Å att "våldgästa" sonen med mat från Texas Longhorn är ingen dum idé det heller. Smart tjej:-)

Kolonilotta sa...

Å vilken trevlig tradition! :)
Och dom där lussekatterna såg ju riktigt frestande ut! Jag fullkomligt älskar lussekatter!
Kraaaam.