tisdag 3 november 2015

Nu blev mamma trött igen...

Sådär ja, en hel natts sömn och jag börjar återvända till livet! Började städa, men efter lunch så blev jag trött igen, det blev soffan igen i en timme-så skönt! Inte helt fel med en stunds vila på eftermiddagen, för nu stundar två nattpass igen efter bara tre nätters ledigt, men det är inget synd om mej, för resten av november så råkar jag vara ledig väldigt mycket. Det blev helt enkelt för många nattpass i oktober, och då syns det i november! Men har ju en hel del aktiviteter inbokat, redan nu till helgen är det dags för Svettisdagarna!!

12 kommentarer:

BP sa...

En powernap på eftermiddagen eller efter lunch gör alltid susen har jag förstått. Min pappa troddde stenhårt på det!

Å om/när du blir klar hos dis med städningen kan du fortsätta här hemma hos mig;-)

Geddfish ♥ sa...

Oj. Städning! Eftersatt här, körde lite sporadiskt med dammsugaren förut bara.
5 minuter är inte dumt, det tror jag man behöver på maten, eller mitt på dagen.

Comsi comsa sa...


Så härligt att du har mycket ledighet att se framemot, hoppas solen skall skina över dig :-)

Kramen ❤

Comsi comsa sa...


Så härligt att du har mycket ledighet att se framemot, hoppas solen skall skina över dig :-)

Kramen ❤

Rantamor sa...

Du är då en människa som kan hålla igång,
det har jag ju sett på din blogg, inte nöter du soffan i onödan inte.

Ha det gott.

Tjingelingen från Rantamor.

Susanne sa...

Den där ledigheten är du väl värd.

Kolonilotta sa...

Förstår att du blev trött av att börja städa...
Jag blir trött bara av tanken! ;)
Då är det skönt led en liten eftermiddagslur.
Grattulerar till all ledighet nu i November.
Eller ja. Du har ju egentligen redan arbetat under. Eller hur?
Va roligt att du gillade kappan! :)
Blev det nått köp?
Kram

Kolonilotta sa...

Egentligen redan arbetat in den, ska det ju naturligtvis stå! :)

JaanaM. sa...

Ha så kul på Svettisdagarna. I år är jag hemma. Leder lite jympa på lördagen... :)

Ama de casa sa...

Hela Spanien har provat ut det där med en liten lur på eftermiddagarna och blivit så nöjda med det så dom till och med har gett fenomenet ett namn: Siesta :-)

Skönt att du får en lugn november om ett tag i alla fall.

PS: Det där med städning är huuuur tröttsamt som helst, så jag förstår dig. :-)

Mias Mix sa...

Vad skönt att du tillåter dig att vila när du är trött. Måste slita mycket med alla nätter. Jag jobbade som restaurangchef förut, mycket bröllop och sånt. Kunde jobba i stort sett hela natten och sen upp och jobba frukost eller lunch nästa dag, men efter 15 år sa kroppen ifrån.
Kul med Friskis&Svettis! Dessutom är det ju fotomässa i helgen i Älvsjö :)

Susanne ❤️ sa...

Bra att du vilar !!! det är det jag håller på att träna på att inte köra på konstant Livet brakar tillslut då…
Skönt med mer ledighet efter allt som du jobbat nu !!! och att ha inbokat roligheter måste kännas hur bra som helst
Kramisar Sanna