tisdag 17 november 2015

Mello, jympa, Linas och Skype ikväll!!!

Såklart satt jag klistrad vid datorn idag kl 12.15 då melodifestivalens programledare 2016 presenterades. Ryktet har ju redan spritt sig att Gina igen blir programledare, och att hon ska ha "bisittare" vid de olika deltävlingarna har jag också hört. Det är nästa år 15 års jubileum sedan mello blev uppdelat på flera deltävlingar! Petra Mede hjälper Gina i deltävling 1, Charlotte Perrelli i deltävling 2.

Henrik Schyffert hjälper Gina i deltävling 3, i 4:de deltävlingen kommer Sarah Dawn Finer. I Halmstad får vi se Ola Salo och Peter Jöback tillsammans med Gina, heeelt okey!!!På finalen i Friends Arena har hon hjälp av en ny stjärna 19 -årige William Spetz, om honom kan ni läsa här.

Maja som varit ute hela natten kom haltandes in(hon är lite stel i ett bakben gumman) och la sig i soffan i solen och struntade helt i vem som skulle bli programledare i mello.

I morse när jag vaknade så var halsen helt okey!!! Yes, så jag laddade för maratonjympan på kvällen! Vi hade så kul, 4 ledare som turades om att hålla i de olika delarna i jympan. 43 motionärer jympade med oss!

Otroligt skönt att vara långledig, då hann jag förbereda allt hackande inför det "tuffa" receptet från Linas som jag valde att göra ikväll, så maken behövde bara steka köttet när han kom hem från skolan och jag åkte vidare till F&S. Pak Soi var en nyhet för oss..tror jag, eller förresten,kanske inte...Linas har nog haft med det förut, ser ut och smakar som salladskål, passade perfekt med den där goda avocadodressingen!

Det smakade mycket bra efter jympan ikväll!!
Inte nog med att jag är fri den lilla förkylningen, ikväll hade vi bestämt tid för att skypa med sonen på Malta!!! Underbart att se och höra honom, och ser så fram emot att han kommer hem till Sverige och hälsar på om än för en väldigt kort stund, ett par dagar strax efter jul. Men jag är glad bara att han kommer hem!!

10 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Det var bra val av programledare och bisittare.
Stackars Maja då, undrar vilka äventyr hon varit med på. :-)
Nu fick jag idé för mat i morgon, såg gott ut...
Det låter som ni har väldigt kul där på träningen.

Godnattkram och sov gott ❤

Comsi comsa sa...

Ha ha, Gud så kort och avhuggen kommentaren blev. ... Men du fattar.... :-))

Comsi comsa sa...

Ha ha, Gud så kort och avhuggen kommentaren blev. ... Men du fattar.... :-))

BP sa...

Ja, vi följde då helt andra saker om man säger så. Eller nej, nu är jag orättvis du tittade ju på matchen. Å resultatet gick ju hela vägen till EURO 2016 tack vare Zlatans magiska mål. Om inte han få bragdmedaljen och/eller Jerringpriset i år så vet jag inte vem som ska få det. Okej då, Sarah Sjöberg ligger ju bra till hon också;-=

Pak Soi har jag använt en gång. Jag tyckte att det - eller är det den - var riktigt gott, men maken tyckte inte om det/den.

Kul att sonen hälsar på er senare i år. Men jag förstår att han håller sig borta från kylan. Kanske dags för er att boka en resa till värmen:-)

znogge sa...

Låter helt ok med programledarna även om jag inte vet vem den yngre förmågan är. Men det hör väl till åldern ;-)

Geddfish ♥ sa...

Jag följer Mellon si så där, det varierar år från år, beroende på om jag gillar låtarna. Det är väl åldern? Förr var jag alltid klistrad vid TV:n.
Lilla kissen, då, katter är ju nattdjur och kan hitta på.
Bor sonen tillfälligt på Malta? Härligt.
Ha en fin onsdag ♥

Ama de casa sa...

Jag tror det blir ett mycket bra upplägg det där! Ja maten också, såklart, men jag tänkte främst på schlagern :-)

Skönt att halsen fixade till sig så du kunde skrika ordentligt på motionärerna :-D

Ami sa...

Vad skönt att halsen är helt bra igen!
Och jag förstår att du längtar efter sonen....Aldrig roligt när man är långt ifrån varandra. Men tur att Skype finns!
Kram

Decdia sa...

Vilket gäng! Jag har lite svårt för Medes humor, men hon var riktigt bra när hon ledde den stora.

Kolonilotta sa...

Vilken tur att du rapporterar.
För det där hade jag helt missat.
Riktigt rolig mix av personligheter! :)
Kommer bli jätte bra.
Och härligt att du vann över halsen och förkylningen! 2-0 till dig nu va?
Kram :)