tisdag 24 november 2015

Nostalgi och framtida resor...


Dagens bild vad gäller fotoutmaningen med minst 15 år gamla bilder på facebook blev denna bild från 1983 tror jag? Jag och lillasyster som sjukvårdsbiträden på Åkeshovs sjukhus. Man har varit anställd ett tag i Landstinget (närmare bestämt från september 1979 då jag flyttade ned till Stockholm, min syster lurade jag ner ett par år senare) Jag är alltså lika gammal som yngsta sonen är nu på denna bild: 23 år gammal! Lite finnig och med en permanent som växt ut, ack ja...those were the days!

Nytagna bilder från järvsöbackarna, som jag ser fram emot att besöka i februari!

Men innan dess...har ju inte kunnat låta bli! Det blir en tripp till solen i januari igen!


Lilla Maja, just nu jamar hon och sitter vid dörren, hon vill ju så gärna gå ut, med krage och allt! Men icke! Dränet är spolat och penicillinpiller intagna och hon verkar må bra, förutom irritationen av denna halskrage, stackarn, men det fixar hon!  Min snuva är bättre efter att ha få sovit ut idag efter natt nr 2 som var okey i telefonrådgivningen.

13 kommentarer:

Ama de casa sa...

Vilken härlig nostalgibild! :-) Härligt också med fler resor på g!

Och fina Maja... Hoppas hon kan få slippa den där dumstruten snart... Nåja, huvudsaken är ju att hon blir bra i alla fall :-)

Comsi comsa sa...


Så fint att ha lite att se framemot. :)
Å där i Järvsöbackarna blir det nog kanon!
Det e bara å åk.... :)

Godnattkram ❤

Comsi comsa sa...


Så fint att ha lite att se framemot. :)
Å där i Järvsöbackarna blir det nog kanon!
Det e bara å åk.... :)

Godnattkram ❤

BP sa...

Gillar verkligen den där nostalgiutmaningen! Å du var ju söt då oxå, men ämmu sötare nu om jag får säga så:-)))

Puerto Rico på Teneriffa eller?! Där har vi varit två gånger. Första gången drömväder i två veckor. Andra gången - över jul och nyår - två veckor med kontinuerligt regn. Men vi hittade ett stamställe med god mat och dryck, så det gick ingen nöd på oss om man säger så;-)

Å Maja verkar vara totalt urless på sin tillvaro, vilket jag har viss förståelse på faktiskt. Hur länge får hon gå omkring med dumstruten?

Eter en lugn natt igår önskar jag dig en till lika lugn dito!

znogge sa...

Man känner verkligen igen frisyren :-) Ja, tänk så fort tiden har gått!

Susanne sa...

Härligt att ha lite skojsigt framför sig.
Sv: Filmen är absolut sevärd. Jag vill se den en gång till.

Geddfish ♥ sa...

Åh,så fin nostalgibild! Sötisar!
Och kul med resor framför sig.
Jag åker iväg idag, men inte så lång, åjovars, det blir några mil sammanlagt, bromsar först i Dalsland, sen i Värmland och lite senare i Puerto Rico nån gång.
Snöfri kram!

Ama de casa sa...

sv: Jag vet inte vad det är med Anders och borgar... Förmodligen tycker han att det är kul att plåga mig med uppförsbackar och läskiga trappor... ;-)

Ami sa...

Vilken fin bild :)

Och stackars lilla Maja som så gärna vill gå ut! Hoppas hon snart blir frisk igen
Kram

Susanne ❤️ sa...

Du är ju så fin :)
Jag fick också den utmaningen hihi men jag börjar med ett riktigt gammalt kort hihi bebis nivå ;)
Stor kram till dig sötnos och skönt att det känns bättre idag
Och krama lilla Maja ser så ledsen ut :(
Kramisar
Sanna

Decdia sa...

Det är så roligt med gamla bilder! Och så kan man förfasa sig över den smak som man hade då, haha! :)

TantGlad sa...

Härligt och väldigt kul att se gamla foton av människor.
Kommer ihåg frisyren. 1983 var väl jag 15 år. Gick 9:an det året
Min frisyr var nåt liknande.

Lilla söta missen då. Lilla "Majagräddnos" söta Maja.
Ha nu en skön kväll och KRAM från mig.

Kolonilotta sa...

Snygging! ;)
Härligt att se att det inte bara var jag som gick runt med permanentat hår.. hihi...
Men just 1983 så hade jag nog inte börjat med det än. Var ju bara sex år då! :)
Skönt att du känner dig bättre och att du gick sitta med rådgivning istället för att springa omkring.
Och Maja får väl tyvärr stå ut ett tag till lilla gumman.
Kram fina du!