söndag 22 november 2015

Skyltsöndag

I september hittade jag denna skylt på min promenad. Flugfiske minsann!

Nu i november så hittade jag denna skylt på min promenad.

Igår såg jag till att lysa upp entrén för våra gäster.

Sååå mysigt att ha äldsta sonen och hans flickvän på middag, här syns salladen. Glömde att fota den kreolska grytan.

Kladdkaka till efterrätt,med grädde till.

Kan inte låta bli att lägga in denna bild från 1987, jag och kollegan var just nybakade sjuksköterskor på Röda Korset,och hade jobbat hela sommaren. Här har vi äntligen semester och har hamnat på Mallorca. Lägg märke till min hockeyfrilla!!! Hehe! Är med i en fotoutmaning på facebook att lägga ut 5 bilder som är äldre än 15 år, verkligen kul att hitta gamla kort!

Den här bilden snor jag från jympakollegan som hittade denna på Väddö! Tack BP som förvaltar skyltsöndagen!

8 kommentarer:

TantGlad sa...

Härlig skyltsöndag och kul att se den gamla bilden av dig och din vän.
Ja frisyrerna såg ju ut så på den tiden. Lite spretigt sådär.

Ha det så gott och kram.

Geddfish ♥ sa...

Käcka skyltar, men de käckaste är ju du och din väninna på den anno dazumal bilden! Du är rätt lik min äldsta dotter i hennes tonår, med det ljusa håret och frillan där ;)
God mat, nu kan jag efternjuta, för jag har ätit *ler*
Söndagsaftonskram ♥

Comsi comsa sa...


Fina skyltar och härlig hockeyfrilla, så otroligt
söt du är...

Kvällskram ♥

Susanne ❤️ sa...

Såå söt tom i hockeyfrilla :) vilka frisyrer det har varit när vi var unga ;)
härliga promenadskyltar och vilken mysig kväll med sonen och hans flickvän :)
Har du några barn kvar hemma ännu eller är alla utflugna ??
Stor kvällskram till dig finaste
Sanna

BP sa...

Flugfiske och företaget fishline som håller i kursen. Du förstår att jag skrattar nu eller hur:-))))))

Å Ineko använder vi på mitt jobb faktiskt för att trycka tidningarna. Men om gemene man hehöver tryckhjälp just hos det företaget är tveksamt;-)

Å parkeringsskylten utanför F&S får mig också att skratta en aning, för jag tänker alltid på pensionärer när jag läser ordet motionärer. Vet inte varför...

Älskar den gamla bilden som du lagt upp - hockeyfrillan är ju riktigt rolig:-)

Salladen du visar upp - mums! Helt i min smak!

Fantastiskt med tre lediga veckor. Så du borde vara utvilad eller... Önskar dig som alltid en lugn och fin natt.

1 000 tack för toppen skyltar och länken:-)

znogge sa...

Flugfiske minsann! Nappade du på erbjudandet ;-)

Vilken fin bild på dig där på Mallorca :D

Kram

Kolonilotta sa...

Härligt att så många av oss blivit så skyltskadade när vi är ute! :)
Och jag måste nog tyvärr hålla med BP om att jag också tänker på pensionär när jag läser motionär! ;)
Härliga skyltar men framförallt en super härlig bild på dig! Själv hade jag aldrig hockeyfrilla utan hemskt permanentat hår istället! :))
Hoppas du är utvilad nu efter den långa ledigheten.
Ha en fin arbetskväll/natt!
Kram

Ama de casa sa...

Men? Vem tusan vill fiska flugor? Själv slår jag helst ihjäl dom... ;-)

Härliga skyltar och en UNDERBAR bild på dig och kollegan :-)