söndag 29 november 2015

Skyltsöndag och första advent

Passade på att köpa lite julklappar till mej också på taxfree butiken på Birka Paradise, samtidigt som det är skyltsöndag som BP förvaltar...så detta passar ju bra!

En härlig ansiktskräm Visible Difference till ett bra pris, "bara" 279kr istället för över 800kr

..och så lite glögg, är nyfiken på årets Blossa smak-som sägs vara god. Men min favvo är alltid glöggen som är spetsad med rom, mums! Men ingen glögg idag..ska ju strax iväg till jobbet igen.

Vid en tom kajplats hittade jag denna skylt.

Skyltarnas stad NYC! Här är vi vid Times Square, året var 2012

I veckan var jag till djurbutiken för att köpa kattsand ,då hittade jag denna skyltning utanför butiken..friflygning..eehh??

Avslutar med 1:a adventljuset, det har jag hunnit köpt i alla fall! Ha en trevlig adventskväll,jag drar till jobbet...

10 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Fina skyltar speciellt den från kajplatsen.
NYC var inte så tokig den heller... :))

Hoppas du får en fin och lite lagom spännande jobb-natt. :D

Kram ❤

Comsi comsa sa...


Fina skyltar speciellt den från kajplatsen.
NYC var inte så tokig den heller... :))

Hoppas du får en fin och lite lagom spännande jobb-natt. :D

Kram ❤

TantGlad sa...

Dendär ansiktscremen har jag testat.
Tittar in och önskar dig en fin fortsatt första Advent och ny vecka.

Kramkram.

Ama de casa sa...

Härliga skyltar rakt igenom! :-)

Jag gillar också den romspetsade glöggen. Här har vi dock inte så stort urval - fast det finns både rom och glögg att tillgå. Kanske får man göra en egen insats? En busglögg, typ? ;-)

Årets glögg fick vi av brorsan och Anki när dom var och hälsade på. Har dock inte testat den än. Men vi fick nån (obestämbar) glögg idag när vi bevistade den högtidliga tändningen av julgranen på stora kyrktorget :-)

BP sa...

Vilket bidrag tjejen! Helt suveränt, men du kunde ha shoppat lite åt mig också på Birka Cruise;-)

Drickar inte glögg - alldeles för sliskigt för mig, men flaskan är vacker.

Åsså bara älskar jag dina skyltar från djurbutiken. Kan tala om för dig att du kan hittar dessa skyltar (undantag den för fryflygning) irl för människor på Oriental Supermarket vid Hötorgets t-bana station. Å nej, jag skojar inte! Kul att människor och djur kan livnära sig på samma saker - NOT;-)

Tusen tack för att du skyltar och länkar. Den här skyltkavalkaden var faktiskt din vassaste hittills. Å det säger då verkligen inte så lite, eller hur;-)

Susanne sa...

Gillade Kajplatsskylten. Verkar som om alla båtar har samlats på Söder Mälarstrand.

Geddfish ♥ sa...

Trevliga och nyttiga skyltar!
Jag har haft lite blogguppehåll, men skyltade faktiskt igår.
Ha det gott, måndagskram!

Klimakteriehäxan sa...

Jag åkte också Finlands-båt men begick ett grovt misstag: tog en väska UTAN hjul. Vilket fick mig att begränsa inköpen väldigt mycket. Visible Difference är en bra produkt!

Anonym sa...

GRISÖRON ???????

Ruth i Virginia
(med hakan i knäet)

Mias Mix sa...

Roligt att unna sig själv lite ibland, och om det dessutom är rea känns det så mycket bättre. Kul med alla skyltar! Speciellt han som är på Södermälar Strand :)
Ha en fin vecka!