söndag 15 november 2015

Paris och Madonna

Det var med blandade känslor vi tog oss till Tele2 Arena igår, efter de fruktansvärda attentaten i Paris. Trodde kanske också att Madonna skulle ställa in sin konsert/show efter allt som har hänt, men såklart tvärtom...terrorn ska väl inte få segra??!!
Denna skylt (det är ju söndag och BP:s utmaning fortsätter) hittades på väg från Gullmarsplan till Tele2Arena

Vi åkte dit tidigt för att äta och dricka på plats i arenan...

Skyltar

Tänkte köpa programmet, men det kostade 300kr,så vi skippade det...

Fortfarande inte så mycket folk på plats...

Men restaurangen var stängd för VIP folk!!! Så det blev hamburgare och vin....

Många poliser på plats...

Folk fick sitta och äta och dricka där det fanns plats...


Nu har vi intagit våra sittplatser, hade aldrig orkat stått så länge! Vi fick vänta på henne..hon skulle komma ut vid 21.30, men började inte förrän efter kl. 22.

En bild från nätet...och visst tänkte vi hela tiden på vad som hänt i Paris..lite nedstämt var det allt på Arenan...

Så kommer hon då äntligen.. nersänkt i en bur till låten Iconic


Här den fantastiska inledningen, men från ett youtube klipp då hon var i NYC i september, det såg exakt likadant ut i går i Stockholm (och visst är det Mike Tyson i hennes video)


Så här såg delar av scenen ut.(bild tagen från nätet) Tyvärr satt vi ju väldigt långt bort,så jag såg den inte...

Mitt i showen så talade då äntligen Madonna om det fruktansvärda som hände i Paris i fredags. Hon pratade om att hon hade tänkt ställa in, men det var väl just det dessa människor vill, så därför körde hon på i alla fall, fast det kändes jobbigt. Vi hade också en tyst minut för offren i Paris, och sen kom det bästa på hela kvällen "Like a prayer". Det var magiskt, alla stod upp och viftade med påslagna mobilkameror och jag fick gåshud!!!! (foto från The Telegraph)






Här är ett långt klipp som någon filmat igår från just Madonnas tal och hela "Like a prayer" som ligger på Youtube, håll till godo!!! C:a 7:45 min in i klippet börjar hon sjunga.
Ja, vilken sprakande show hon bjöd på, synd att man ser så lite när man sitter långt bort. Här är Aftonbladets recension. Här är Expressens recension. Jag håller med dem båda, och visst var det häftigt att få sen en levande legend på scenen!! 

11 kommentarer:

Comsi comsa sa...



Det gick nog många tankar genom ditt huvud igår, men som du skriver så får man inte låta rädslan råda.

Det måste varit enormt häftigt att vara på showen....

Tack att du delar med dig samt skyltar. =)

Kramen ♥

Kolonilotta sa...

Jag var och såg madonna i Göteborg för några år sen men blev lite besviken eftersom jag mer gillar hennes äldre låtar.
Och på den konserten var det inte mycket av det!
Men jösses vad hon kan rocka!!!! :)
Och jag håller med henne..
Vi kan inte låta terroristerna vinna!
Vi måste våga leva.
Kram

BP sa...

Tycker Madonna gjorde helt rätt att inte ställa in. Då hade ju det onda segrat. Förstår att både hon och publiken var påverkade av dessa fruktansvärda händelser. Hela världen är ju i uppror...

Tack så hemskt mycket för nytagna skyltar till Skyltsöndagen:-) Å den första är ju så himla bra... om inte annat för Hammarbypubliken som ju är ökänd för att lätta på blåsan lite varstans i området där. Snack om söderhumor! Helt suveränt!

Bilderna från arenan var också toppen och de färgstarka skyltarna såklart. Å "Like a prayer" är min absoluta favo låt!

Stort tack för att du skyltar och länkar:-)

Susanne ❤️ sa...

Det rörde in i hjärtat att höra madonnas tal och sång !!!
Tycker hon ska hyllas som inte ställde in för då hade dom sjuka människorna terroristerna vunnit och det får aldrig ske ❤️❤️❤️
Kram till dig finaste
Sanna

Ama de casa sa...

Helt rätt av henne att inte ställa in - dom ska inte vinna, idioterna!

Men vilken fantastisk kväll det måste ha varit :-)

Massor av läckra skyltar också :-)

TantGlad sa...

Så råkade jag trycka bort min kommentar precis då jag skrivet klart. Ojoj.

Kortar ner kommentaren lite nu.
Madonna är skitbra tycker jag, men förstår att det vart en något nedtonad konsert då det hänt terrordåd i Frankrike och i Paris.
Kände mig själv VÄLDIGT låg i går. Allt vart dystert. En jobbig lördag. En lördag med många tankar . Lite svårt att känna den rätta härliga helgledigakänslan.

Hursomhelst så förstår jag att konserten måtte vara en stor upplevelse.
En upplevelse.
Fin skyltsöndag och kram från mig.

Decdia sa...

Coolt att ha varit där och inte låta terrorn vinna! En gammal kompis till mig var också där, har går på typ alla konserter som finns.

Susanne sa...

Hört att konsert var suverän, så ledsen att jag aldrig bokade några biljetter.
Imorgon ska jag till Globen och se Mötley Crue iaf.

Anni sa...

Hur var ljudet i Teletubbies arena? Har bara varit där på fotboll och det är ju något helt annat. Madonna såg jag på Ullevi (tillsammans med Anne-Lie) för ett antal år sedan, det var ingen höjdare även om många andra var lyriska. Vi satt långt upp och såg bara en liten prick på scenen, då vill man gärna att skärmarna ska visa konserten och inte en massa annat.

Geddfish ♥ sa...

Fina skyltar! Jag var så trött igår att jag inte orkade läsa och kommentera alla.
Måste varit mycket speciellt att ha varit på denna konsert. Må glädjen leva!
Måndagskram ♥

Mias Mix sa...

En helg då vi alla påverkades av det hemska i Frankrike. Bra att hon inte ställde in och bra att ni gick dit. Kärlek och gemenskap måste vinna!! Fina skyltar :)