onsdag 11 november 2015

Yoga,bilköer och Nacka Forum



Det var väl tur att jag pallrade mej upp för ett Yogapass på F&S vid lunchtid, så jag fick lite lugn och ro i kroppen innan jag på eftermiddagen var med om en jobbig bilresa i storstan mitt i rusningstrafik! Maken skulle tillbaka till bilverkstaden som har garanti för vår "nya" KIA, för handbromsen behöver fixas till. Maken som nu pluggar på jobbet (en ny flygplanstyp ska in i hans certifikat som flygtekniker) kom inte från skolan förrän vid typ 15-tiden, med två bilar skulle vi ta oss till..Nacka(från Sollentuna)! Jag visste ju inte vart vi skulle,så jag skulle hålla mej tätt efter maken i min lilla corsa...johejdu! En bilolycka vid Frösunda gjorde att vi var tvungna att byta fil, och där gled ju ett par bilar emellan, sen såg jag inte mer av honom! Köer var det, fort gick det inte....essingeleden...och när skulle jag svänga av? Det fick bli att vi ringde till varandra, och såklart hade jag inte mina hörlurar med mig ,så jag fick sitta med telefonen klistrad vid örat....vilken fil skulle jag ligga i? Gustavsberg? Inte ligga i fel fil och hamna vid Gullmarsplan, nehej...Orminge? Okey....Puh! En och en halvtimme senare var vi framme vid Nacka Bilverkstad, då var jag heeelt slut! På vägen hem så stannade vi vid Nacka Forum (aldrig varit där förut) fick i oss lite mat på TexMex (kunde varit godare) och hittade en mikrovågsugn på MediaMarkt. Hemvägen gick betydligt fortare!! I morgon ska jag till jobbet för teamträning och sen IW-passet, så bilen får hämtas på fredag...då ska vi göra om samma tur till Nacka!!! När tror ni köerna lugnar ner sig en fredag? Lite tidigare va eftersom det är fredag, eller???

8 kommentarer:

Ama de casa sa...

Jösses vilken pärs! Men det ordnade sig till slut i alla fall, phu! :-)

Fredagar är alltid knöliga när det gäller att åka bil. I alla fall här på hemmaplan... ;-)

BP sa...

Oooops! Höll precis på att rekommendera att åka kommunalt när jag läste att det var bilen ni visst skulle ta hand om. Ooooops. Finns det ingen verkstad i Sollentuna?

Konstigt nog så har jag varit i Nacka Forum två gånger, men jag föredrar mitt lokala centrum eller Stinsen på din hemmaplan faktiskt.

Å TexMex mat är då absolut inte min grej alls.

Så med andra ord så tycker jag väldigt synd om dig. Å du - skippa resan på fredag, om ni inte gör den mellan klockan 13 och 14...

Susanne sa...

Vill inte skrämma dig men har en kollega som bor åt det där hållet och hon brukar arbeta hemifrån på fredagar för att slippa sitta i köer. Säger som BP 13-14 är nog en bra tid.

znogge sa...

Vill man slippa köer en fredag så är det nog tidig eftermiddag som gäller skulle jag tro... Hoppas det går vägen!

Ami sa...

Men usch vilken pärs! Jag hade nog lämnat bilen och bara gått därifrån :)

Geddfish ♥ sa...

Lät som en mardröm, den där bilresan! Det där att hänga på nån, ska man inte vara för säker på.
Tacka vet jag kommunalt och cykel, men ibland MÅSTE man ju använda bilen. Iaf om man ska på villovägar /skogsvägar ;)
Kram!

Decdia sa...

Vilket strul! Skönt att ni kom fram i alla fall.

Kolonilotta sa...

Fy vilken pärs!
Lycka till imorgon då! ;)
Jag skulle åka mellan 13-14.
Kram