lördag 21 november 2015

En lördag i november..

Något bandage var såklart inte kvar i morse på Maja. Hon var inte fullt så irriterad idag när jag baddade bölden,som blivit en aning mindre,och sen fick hon nytt bandage.Hon vill ut, men det får hon inte.

Skickade denna bild till sonen på Malta...

Fick denna bild till svar,och att de hade +23 grader i solen...jaja...och schlagerkompisen är i Australien där det är värmebölja..+38 grader...
Idag har här städats,och nu har jag bakat en kladdkaka. En middag skall strax sättas igång, ser fram emot besök av äldsta sonen med flickvän,och min sista lediga natt..hrm..varit ledig väldans många nätter nu, men i morgon kväll går jag på igen!

12 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Skönt att bölden inte blivit värre.
Det är nog klokt att hålla henne inne.
Ja. Idag blev det verkligen kallt.
Nu är minsann vintern här. Bara snön kvar nu.
Hoppas ni får en riktigt mysig kväll med sonen och flickvännen! :)
Hälsa honom att han har en riktigt cool och ball mamma! ;)
Kram.

BP sa...

Stackars Maja ser ut som dessa korvar du vet - med risgrynsgröt i;-)
Åsså kunde jag inte låta bli att asgarva åt din app-bild. minus tre grader men känns som minus fem. Så sant, så sant!

Är väldigt avis på din son på Malta kan kag säga. Å om man läser Anitas blogg så blir man ännu mera avis;-)

Så du går på igen imorgon kväll. Måste kännas aningen "konstigt" efter långledigheten eller?! Men du är ju van och jag förstår att du väljer nattjobb. Jag menar visst blir dygnsrytmen rubbad, men all extra ledighet du får är ändå värt det tycker jag. Å du verkar ju tänka likadant:-)

Comsi comsa sa...


Tyckte båda bilderna var fina den ena lite varmare bara.... Här i stan var det 4 plus men det är alltid kallare utanför.
Bandage på igen? Du är enveten och ger dig inte men det gör nog inte Maja heller....

Fin kväll och kram ❤

Comsi comsa sa...


Tyckte båda bilderna var fina den ena lite varmare bara.... Här i stan var det 4 plus men det är alltid kallare utanför.
Bandage på igen? Du är enveten och ger dig inte men det gör nog inte Maja heller....

Fin kväll och kram ❤

Geddfish ♥ sa...

Stackars Maja, men hon är ju i goda händer!
Det gjorde du rätt i, som fjäskade lite för henne.
Fina bilder därifrån Sverige och Malta, men då paxar jag värmen ;)
Ha en god lördag med mycket mums!

Susanne ❤️ sa...

Lilla vännen :( skönt att det inte blivit värre hmmm jag skulle gärna vara i värmen istället tror vi mår bättre som människor i Sol o värme !!
Önskar dog en härlig lördag kväll
Kram från en som druckit 1 glas vin i h känner att det räcker haha tål inget nu ;)
Puss finaste !!!
Kram
Sanna

Guldkryckan sa...

Jo..de är snabba på att få av sig bandage och sådant våra Pälsklingar....bara att härda ut och byta bandage.

Hoppas allt blir bra...Mjau ;)

Ama de casa sa...

Stackars Maja som inte får gå ut... Men hon kan ju roa sig med att få väck det där bandaget istället ;-) Skönt att bölden ser bättre ut!

Här har vi haft några varma och sköna dagar (för årstiden), men nu på morgonen var det bara 9 grader. Brrr... Fast solen skiner, så det blir nog en härlig dag igen vad det lider :-)

fialia sa...

Får hoppas hon slipper bandaget snart o kan gå ut. 23 grader, så härligt!!!!
Passar mig utmärkt. hehehe
ha de Fia

Ama de casa sa...

sv: Kul att det kommer så många hit till Torrevieja, och vem vet? Kanske ni också har en "sommarstuga" här snart :-)

Ami sa...

Så skönt att bölden var lite bättre på Maja. Och härligt att sonen har så varmt på Malta :)
Kram

Susanne sa...

Nu vill jag vara på Malta, alldeles för kallt här.