onsdag 18 november 2015

Jag är Ingrid

Jag har länge velat se "Jag är Ingrid", och såg att den gick för sista gången idag i Vällingby, klockan 11.30.

Syster har länge tjatat på mej att vi borde gå på bio någon dag, och eftersom hon bor i Vällingby så passade det ju så bra! Filmen var fantastiskt bra, en dokumentär om Ingrids liv med massor av privata filmer. Samtal med alla hennes barn,och mycket om hennes karriär förstås, men också mycket om hennes privatliv. Den får betyg 5 av 5 av mig. Läste biografin "Mitt Liv" på -80 talet, som Ingrid och Alan Burgess skrivit, minns den så väl!

Så här blev dagens middag från Linas, mycket god även den!

Tänk va väldigt långledig jag är nu, borde baka, förbereda inför julen...men gör jag det, näe...suck!
När man har för mycket tid över...då händer det väldigt lite...hm
I morgon är det i alla fall dags att åka till jobbet en sväng på dagen, dags för teamträning igen,sen direkt till F&S ...

13 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Du verkar vara "deltidspanschis" och gör precis det du VILL göra och struntar totalt i vad du SKA göra. Du är precis som jag. Kram för den insikten:-)

Å du - den där rårakan skulle jag kuna dö för om jag inte ätit en raggmunsvariant av samma rätt på Systrarna på Torget igår. MUMS:-)

znogge sa...

Låter som en intressant film men en film som jag totalt missat! Nåja, man kan inte ha koll på allt ;-)

Geddfish ♥ sa...

...och jag är Elisabeth, kom det till mig, med anledning av din rubrik ;)
Den filmen har jag inte sett, har inte blivit av liksom.
Ha en fin torsdag! ♥

Ama de casa sa...

Visst blir man mer effektiv då tiden är mer knapp... :-)

Den filmen vill jag också se. Men jag får nog vänta tills den dyker upp på nåt sätt via datorn... :-)

Comsi comsa sa...



Den filmen skall jag se...

Kramen ♥

Susanne ❤️ sa...

Vill också se den filmen !!
Tack för tipset sötnos !
Jag har inte heller börjat med julen.. har inte orken alls ok inte ens lusten ..
paket funderar jag på att beställa alliohopa och borde göra det nu så snart som möjligt men får inte arslet ur vagnen så att säga ;)
Åhh vill också ha hennes matkasse vilken av dom har ni ??
Kram Sanna

JaanaM. sa...

Kul att filmen höll måttet!

Hade tänkt, ett bra tag att jag skulle komma och träna med dig idag, men halsflussen har tagit ner på energin, och chillar istället... Trots att jag mås mycket bättre idag....

Kolonilotta sa...

Den där filmen har jag missat helt! :/
Och vet du va....
Man behöver inte göra en massa bara för att man är ledig.
Tycker du ska njuta av de första dagarna! :)
Va roligt att du är så nöjd med matkasse!!!!
Stor varm kram i regnet! ;)

TantGlad sa...

Känner till filmen och det låter som en riktigt bra film. Låter spännande och sevärd.

Mmmm......ser ju skitagott ut det där.

Kram å trevlig kväll till dig.

Susanne sa...

Den filmen vill jag oxå se.

Anita Malta sa...

Den filmen hade jag tänkt se när jag var i Stockholm sist men det blir inte alltid som planerat.

Receptet på Rårakan lägger jag på minnet. Eller nej, det funkar ju inte alls för så fort jag hoppat bort från din sida är rårakereceptet borta och förbi. Kopierar och spar istället så ska jag överraska maken en dag att även jag kan laga mat ;-)

Mycket man borde när tiden räcker till men inte gör man det man borde för det. Funderar på att hoppa över julen hur sjutton det nu ska gå till.

Ami sa...

Den filmen har jag helt missat, men ska absolut försöka se den sen!
Ha en bra kväll
Kram

Decdia sa...

Jag tokdiggar att du har intressen som du verkligen brinner för och som du ser till att få det mesta av!