onsdag 25 november 2015

Onsdagsmöte i Solna

Sista bilden i fotoutmaningen får bli detta foto från ..kanske.. 1996, jag och de små underbara sönerna. Vete tusan var vi är någonstans, kanske Skåne eller möjligtvis Danmark?

Idag var min sektionsgrupp bjuden hem till vår sektionsledare i Solna på lunch och glöggmingel. Sååå trevligt att träffas utanför jobbet!

Dagen till ära hade hon pyntat inför 1:a advent..

Vi är ju där snart!

Maja lider med sin "dumstrut", så nu ikväll tog jag av den en stund så att hon kunde få tvätta sig, och jösses vad hon höll på lillgumman, det var inte kul att behöva sätta på den sen igen. Men nu verkar hon nöjd och sover i soffan.
I  morgon ska jag träffa en gammal väninna från förr, vi har känt varandra sen sjukvårdsbiträdes tiden, och haft kontakt till och från. Nu vill hon absolut träffa mej och åka till Åland över en natt,så i morgon är det dags för en kryssning! Maken har åkt till Köpenhamn på sin kurs..så jag har lite dåligt samvete över Maja som blir själv här hemma ett tag, men det ska väl gå!

8 kommentarer:

BP sa...

Absolut ÄLSKAR foto nummer 1. Å på den bilden är minstingen en kopia av dig och sonen till din vänster en kopia på makken din (utseeendemässigt alltså). Undrar om det är så även idag - "några år" senare om man säger så...

Åsså ser jag att din sektionsledare har dukat med likadana tallrikar som du köpte i just Täby Centrum för nå't år sedan. Eller har jag fel här...

Kul att du befriade Maja från "dumstruten" ett tag. Det var hon förtjänt av måste jag säga.

Å jag undrar om ni åker med Birka Cruise. Kola här vad jag har hittat hos en ny bekantskap i bloggvärlden. Måste säga att ja minst sagt häpnade här. Å det gör jag ytterst sällan kan jag säga. http://akker.blogg.se/2015/november/nu-2.html

Å du - NJUT!!! Man lever bara en gång, och medan maken din lär dig nå't nytt i grannlandet så kan du lika gärna passa på,eller hur!!! Undrar bara om det finns wifi ombord;-)

znogge sa...

Så mysigt att komma iväg på en kryssning. Fast jag hade inte vågat lämna själv med "dumstruten" på. Men det är kanske jag som är sjåpig ;-)

Susanne sa...

Gillar sektionsledarens tallrikar intensivt. Såååå himla snygga n
Ha en trevlig resa till Åland och kramen.

Ama de casa sa...

Mysigt att kunna träffas utan att behöva vara redo för att hjälpa ett nytt liv till världen :-)

Skoj med kryssning!

Och skönt för Maja att få komma loss ett tag... Minns när min katt var trattförsedd - oj vad jag led med henne! Fast det är ju nödvändigt, eftersom dom inte förstår sitt eget bästa ibland.
:-)

Ditte sa...

VIlken fin bild på dig och sönerna! Och när man ser tillbaka inser man lätt att tiden gått fort.
Och vilken extra trevlig lunch och mysigt att ses utanför jobbet. Tänkte extra på tallrikarna i olika färger. Så snyggt!
Stackars Maja! Men struten gör säkert så att hon snabbare blir frisk och säkert var det uppskattat att kunna ta sig en tvätt.
Passar förstås på att önska er en trevlig resa till Åland.

Susanne ❤️ sa...

Lilla vännen hon verkade verkligen njuta av att få tvätta sig :)
Vilken underbart avslut på utmaningen lika vacker som vanligt !!!!
jag har bara kommit upp till bild 2 ;) och snart 7 år värsta underbara 70-talet hihi
Hoppas att du får en alldeles underbar resa
Stor kram till dig finaste
Sanna

Kolonilotta sa...

Vilka otroligt söta barn...!
Men självklart att dom är det med en så vacker mamma! ❤
Och dom där tallrikarna var ju verkligen jätte snygga.
Gillade speciellt den blå! :)
Och tummen upp för kryssning. Det är ju Sååååå roligt! :))
Hoppas ni åker med Viking.
Dom har verkligen ryckt upp sig. Har live band och mer eller mindrw kända artister varje lördag som kör en konsert på ca 1 timme.
Njut och ta det jätte bra.
Maja kommer väl säkert inte bli överlycklig. Men hon överlever....
Stor kram

Decdia sa...

Vad snyggt din kollega har hos sig! Älskade tallrikarna, härligt med färg.