lördag 11 april 2020

Annorlunda påskafton

Gick från jobbet i morse efter ännu en hektisk natt, två förlossningar som gick bra. Men tufft att höra vilket otroligt jobb som görs på IVA med alla patienter som inte alls är så gamla som ligger där. Här syns tältet vid intensivakuten nedanför vår avdelning.

 Efter lite sömn så fick min man med mig på en promenad i Hagaparken, och det behövdes, frisk luft och rensa tankarna från natten.
Vitsippor i backarna.



En stilla middag på tu man hand. Messar med sönerna och försöker njuta av en ledig kväll.

Orsakullan undrar idag : Påskafton idag, äter du eller ger du bort påskägg?
Äggen syns inte på bilden, men så klart äter jag ägg idag, de blev med majonäs och räkor.

Ha en Glad Påsk, så gott det går!

13 kommentarer:

Ditte sa...

Ja, inte väntar bebisar med att komma för att det är Coronatider. Hektiskt har ni det helt klart. Har vänner som jobbar på IVA avdelningar på lite olika sjukhus och de har milt sagt bråda tider de också. Och vad gäller deras skyddsutrustning verkar den också variera beroende på sjukhus. Och NKS verkar inte ligga i topp.
Skönt med en promenad för att rensa kropp och knopp. Perfekt med Hagaparken så nära.
Visst är det en annorlunda påsk i år.
Även här blev det lunch och middag utan våra "kära". Men jag träffade dem igår. Utomhus. Bra så.
Ha det så bra ni kan. Förstår att ni saknar sönerna.
Kram

BP sa...

Vilken uppmuntrade utsikt du har från din avdelning - NOT!! Som jag skrev igår, visst gör IVA-personalen ett fantastiskt jobb, men det gör du och dina kollegor också.
Skönt att din man fick med dig på en promenad i Hagaparken. Rensa luften och tankarna skulle jag nog säga.
Du visar inte din egenhändigt gravade lax på bilden. Hur blev den?
Ägg hör helt klart påskmiddagen till. Här blev det ägghalvor med sikrom på.
Försök att njuta av din lediga kväll nu! KRAM!

Paula sa...

Tittade på Mark ikväll, han är en fantastisk värd, programmet lyfte verkligen tack vare hans empati som går genom rutan. Förstår hur tufft ni har det, skönt med en god måltid...Orka orka

Anki sa...

Såklart ska ALLA prisas för sin insats ... inte minst du och dina kollegor! Ni gör ett fantastiskt jobb!
Önskar dig en bra påskdag!
Kram

Ama de casa sa...

Här fortsätter vi att applådera för er alla inom sjukvården. Det blir en fin stund mitt i allt det här hemska...

Vi åt också en ägghalva igår, helt naturell. Idag blir det nog med räkor och majjo :-)

Ha en fortsatt fin påsk!

Znogge sa...

Alla inom vården gör verkligen en kanoninsats, den saken är säker. Men det är bekymmersamt att Sverige ligger på en "tredjeplats" när det gäller antalet dödsfall sett utifrån folkmängden.

Här blev det varken sill eller ägg men det gick bra ändå!

God påskdag!

dianasdrömmar sa...

Vilket fantastiskt jobb du gör <3 mysigt att fira lite påsk i stillhet kram och glad påsk/Diana

Geddfish ♥ sa...

Konstiga tider! Beundrar er sjukhuspersonal! Jag tycker jag ser coronabilder överallt, det är en verklighet och alla skydd och visir, trodde inte det skulle förekomma och ändå dör folk.

Mysigt påskbord! Ägg och sill, det går alltid hem hos mig både jul, påsk och midsommar!
Påskkram!

tanthuset.blogg.se sa...

Tänk ändå vad de små vårblommorna gör för sinnet...speciellt i de tider som är nu...Har sagt det förr och säger det igen, ni är hjältar, alla ni som jobbar i vården på olika sätt...
Hoppas att påskhelgen blir fortsatt fin för dig!

Anni sa...

Tänk att det ska behövas en pandemi för att politikerna på riktigt ska förstå vårdpersonalens värde. I fortsättningen måste alla inom vården få bra betalt! har svårt att se att någon kan tycka annorlunda.
Ser en kommentar om Sveriges höga dödstal, man ska vara medveten om att länder räknar på olika sätt. Finland anger t ex inte covid-19 som dödsorsak utan den egentliga orsaken, även om personen också haft covid-19.

Stor varm kram till dig. Våra modershjärtan får verkligen lida i dessa dagar.

Anni sa...

Jo förresten, jag brukar ofta ta en bit av laxfilén när jag köper en hel sida och grava den då. När den är klar lägger jag den i frysen, så har jag alltid en bit gravlax att ta fram till påsk/midsommar/jul. Hur blev din?

Guldkryckan sa...

Jo, ett och annat ägg slank ju ner här med, tyckte frugan hade beställt en karta ägg för mycket men det insåg jag snart att hon gjort rätt i ;)

Beundrar verkligen ert arbete, ja, det gör jag annars också men speciellt i dessa tider.

Och även jag undrar över laxen...var den god?

Ha en fin fortsättning på påskdagen nu.

Malin Tarvainen sa...

Så härligt med vitsippor! Än har de inte kommit hit upp till Norrland, har faktiskt inte ens sett tussilagos än heller. Däremot blommade mina krokusar ut för några veckor sedan. 😊