söndag 12 april 2020

Påskdagen och skyltsöndag

 Börjar denna påskdag med att visa våra två påskkärringar, ja, fönstren är inte rena ännu, men nu när maken är permitterad så ska han få tvätta dem snart.

Facebook påminner om att denna dag 2013 så var vi i Prag!

BP:s trevliga skyltsöndag fortsätter, och hittade denna skylt som Urban Deli satt upp för sina gäster, fint va!

Såpass!

Så en kattbild som jag hittade.

Dagen idag är väldigt seg, sovit dåligt i natt efter att jag vakade av i går morse. Men ska snart ta mej i kragen och göra helstekt lax i ugn med citronhalvor, rostad potatis och gremolatasås.

Orsakullan undrar idag : Påskdagen idag, har du ätit sill under påsken?
Ja, igår blev det både matjesill och skärgårdssill. Jag har köpt 5 minuters sill, rödlök och sillkryddor för att göra egenhändig inlagd sill,men det har jag inte gjort ännu! 

Och för er som undrar,  den gravade laxen bör stå i kylskåp i två dygn innan man äter den, så ikväll bör den vara klar, spänningen är olidlig, går den att äta?! Fortsättning följer...

14 kommentarer:

Znogge sa...

Hoppas att laxen utföll till belåtenhet! Här är det bara Husse som ätit lax.

Kram och god påskdagskväll!

Äventyret framtiden sa...

Underbara bilder till härlig text. Så vill jag sammanfatta ditt inlägg den här gången.
Hoppas laxen blev så god som du tänkte dig att den skulle bli.

God fortsättning på påskdagskvällen!
Kram

BP sa...

Hahaha! Så du har precis som Gerd plockat fram påskkärringarna i år. Den andra är himla söt faktiskt. Gillar hennes ansikte och den prickiga kjolen.
Urban Deli är alltid så fyndig med sina texter, och den här är inget undantag. Gillar anspelningen till den amerikanska presidenten - hahaha!

Tack för svaret om laxen. Undrade vart den tagit vägen;-) Då jag aldrig gravat en lax så hade jag ingen aning om hur länge den fick stå i kylskåpet. Där har du skyltat med matkunskap:-) Hoppas laxen smakade gott!

Tusen tack för en suverän skyltning och länken:-)

tanthuset.blogg.se sa...

Jag tror laxen blev kanon :) Den första påskkärringen såg så bekant ut...och jag förstod varför när jag var in på toan och råkade se mig i spegeln! :D Ja jisses, så det kan bli ;)
Sen äääälskar jag skylten från Urban Deli, så himla bra :D :D Kissen är ju underbar den också....härlig skyltning <3
Hoppas du får vila ut ordentligt nu <3

Ditte sa...

Vad fina dina påskäringar är och de verkar ha fått klartecken att starta. B
Bra så!
Gillade UD:s skylt. De brukar sticka ut när det gäller. Och ta ställning. Vinskylten var också rolig men kattskylten tog priset. Så härlig.
Hoppas att laxen i ugn blev bra. Och germolatasås låter väldigt gott. Kul att sedan få höra hur den gravade laxen utföll. Säkert jättegod.
Kram

Geddfish ♥ sa...

Ah, fina kärringar du har också! Visst är det kul! Mina har 25 år på nacken.

Gillar din kattskylt, så näpen, och så gör ju kattmamman. Jag, en kattälskare ;)

Tror du jag blev snopen när en sköterska kom fram och högg om att det är förbjudet att fotografera sjukhus, och du måste radera bilden, nu!? Hon visste inte att jag tog mer än en bild ;) Hon måste ha varit hysterisk.

Påskdagskram!

Paula sa...

Så fyndigt diktat av delin, och en riktig känga till Trumpen!
Katterna illustrerade även de vad som gäller!
Men finast var nog påskkäringarna som ju också fick flygförbud och lov att hålla sig hemmavid i år! Kram från pörtet

Anki sa...

Toppenskyltning ... och jag är säker på att laxen blev perfekt!Ha en bra annandag!
Kram

Ama de casa sa...

Vilka fina påskkärringar! Jag har också påskpyntat i år, visar kanske allt mitt pynt imorgon :-D

Kul rimmat :-)

Hoppas laxen blev bra! Undrar om vi kanske ska köpa en laxbit när vi handlar nästa gång, blev himla sugen...

Härlig bild från Prag!

Ha en fin start på veckan :-)

http://kraka.moah.se sa...

Underbara skyltar. Speciellt den om vinet.
Ha en fin annandag!

Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagog sa...

Vilka söta påskkärringar, och härligt för dig med en permitterad i hemmet. Jag inser väl någonstans att jag hade önskat mig något liknade ;) , för fönstertvättning är något jag varje år funderar på att anlita någon att göra åt mig ;D.

dianasdrömmar sa...

Härliga bilder och gott med lax kram

Guldkryckan sa...

Borde jag kanske tänkt på förstås, laxen måste ju ligga ett par dagar.
Hoppas det blev bra iallafall.

Fönsterputsning är en bra syssla under permitteringar, fast jag får göra det ändå ibland...stackars mig ;)

Hoppas denna dag blev/blir bra för dig.

Ha det bäst.

Åke sa...

Vad fint du pyntat. Ni gör det bra på jobbet. Jag var inne hör och försökte skriva förut men det gick inte, hoppas det funkar nu.