onsdag 8 april 2020

Pensionärsrabatt!

 Idag är det dymmelonsdag, och inte alls skyltsöndag, men det får bli lite extra skyltar ändå.
 Kanske man skulle ha denna lapp i kylskåpet? Fast idag har jag knappt hunnit öppna det, istället har massor av ärenden blivit gjorda. Pantat flaskor, handlat lite, ner till källarförrådet, såg en ledig tid i tvättstugan, tvättat sängkläder, gett kläder till Röda Korset, dammsugit lägenheten. Sen var jag så trött och hade tänkt hoppa över joggingturen, men så tänkte jag på kompisen T som brukar säga "30 minuter av din tid, vad är det", ja drygt 30 min tar det att jogga min runda , det kan man väl klara av, sagt och gjort, vädret var ju fantastiskt också, förutom lite blåst. Efter dusch så lagade jag middag. Nu kraschat i soffan!




Kanske jag är berättigad pensionärsrabatt i alla fall, så slut som jag är efter dagen? Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag jag såg att jag fått pensionärsrabatt idag på Hemköp? Bara tacka och ta emot.

Orsakullan undrar idag : Har du cyklat något i år?
Nej, men nu är det dags att ta fram cykeln och börja cykla till jobbet igen, absolut!

10 kommentarer:

BP sa...

Hahahahaha!!! Guuuu så jag skrattade åt pensionärsrabatten:-))))) Alltså kassörskan måste vara blind, eller så får alla kunder pensionärsrabatt på onsdagar i affären där du handlar, enklare kanske.

Du borde ha handlat för mycket mera pengar. Tänk så billigt det hade blivit;-)

tanthuset.blogg.se sa...

Pensionärsrabatt??? Jo jag tackar jag :D :D det får inte ens jag ju!!
Jisses vilken energi du haft....men den där lappen i kylskåpet hade jag behövt läsa för en stund sen när jag blev akut sugen på gorgonzola men gott var det ;)
Ha det så fint nu <3

Geddfish ♥ sa...

Wow, pensionärsrabatt! Det har alltid låtit så lockande men är absolut nada, enligt mig.Men det är bara att gratulera, haha! Handla mera!

Jag har förstått att nollåttor har fler fördelar. Fler affärer med såklart färre kunder. Fler hemkörningar och gratis leverans.
Vi får alla sträva för det goda. Kram!

Ama de casa sa...

Haha! En sån lapp skulle jag nog behöva sätta upp i kylen :-D Jösses vad effektiv du var då! Jag blev lite matt bara av att läsa om det...

Haha! Pensionärsrabatt... Minns när vi var i USA för några år sen. Anders hade fått 55+ rabatt (seniorrabatt) på Dennys. Sen var vi på ett annat ställe där dom också hade seniorrabatt (ironiskt nog till "ungdomens källa"). Anders åberopade den (trodde 55+ gällde) och vi fick båda den rabatten. Jag blev nästan lite sur att dom inte ens ifrågasatte, jag såg nämligen på en skylt att där var det 60+ som gällde. Haha!

Ha nu en riktigt GLAD PÅSK!
Kram

Ami sa...

Haha, pensionärsrabatt :D Ja, det är bara att tacka och ta emot! Men visst måste kassörskan vara blind!
Kram

Guldkryckan sa...

Har för mig det är en sådan rabatt en dag i veckan i nån butikskedja men minns inte vilken.
Hemköp kanske det var då frugan ju har ett konto där för internetköp.

Jo, är ofta i kylen jag, försöker hitta någon slags inspiration för nästa måltid kanske, eller så är jag bara helt enkelt uttråkad.

Helt klart en lapp för mig ;)

Ha det underbart.

Znogge sa...

Ha ha! I vanliga fall tackar man inte nej till rabatter men när det handlar om pensionärsrabatt då blir det skarpt läge ;-) Synd att du inte storhandlade!

Jag cyklar året om faktiskt för vi har ju sällan snö här.

Kram och ha en fin skärtorsdag!

Hanneles bokparadis sa...

alla dessa små kronor blir ganska många kronor under året! När barnen var små så sa jag att 10 kronor om dagen blir 3600 kr på ett år!
Glad Påsk!

Ditte sa...

Jag skrattade också åt att du fått pensionärsrabatt. Undrar hur de fick till det. Jag brukar få det men å andra sidan är jag ju pensionär. Kul var det! Och slut var du ju. Menar du kanske att vi pensionärer är det. Kanske ligger det något i det. Mycket att stå i vet du...
Kul skyltar/lappar som piggar upp. Behövligt. Antar att det är knepigt för vårdpersonalen att bevisa att man blivit smittad på jobbet. Säkert träder det "finstilta in". Har ju en dotter i vården och vi har pratat mycket om det. Liknande är det ju inom skolan och i butiker och annat också. Men vårdpersonalen är ju klart speciell vad gäller utsatthet.
Kul med släktingen som är med och spelar. Ska absolut se programmet. Tack för tipset.
Kram och jag önskar dig en natt som är ok.

Susanne Granholm Carter sa...

Haha, vilken lycka med pensionärsrabatt!! Eller kanske beror på hur man tolkar det ;) Riktigt kul var det! Tack för att du delar med dig.
Så imponerad av att du tog dig ut ändå! Jag är långt ifrån just det där... Rumpan sitter oftast väldigt hårt fast i soffan när jag väl satt mig där. Går ju visserligen många vändor i skogen så det kanske kan räknas lite iallafall ;) Var rädd om dig i denna så annorlunda tid vi befinner oss i. Kram