onsdag 22 april 2020

Onsdagsfix

 Idag var det en strålande dag för en joggingtur, gick ut innan jag åt brunch, och fick se båda svanarna på plats i boet.
 Äntligen kortbyxor på, så skönt! (Men så jobbig joggingtur utan nåt i magen)
Sen njöt jag av en väldigt sen lunch på balkongen, och så lite titta ikapp "Robinson" (tv4play) på min Ipad.
I natt är det dags att jobba igen...

Orsakullan undrar idag i sin aprilutmaning: Har du grillat något i år?
Nej, vi får inte grilla på balkongen, så det har vi inte gjort. Ser fram emot första grillningen på landet!

8 kommentarer:

Znogge sa...

Även här har det vari härligt väder och nästan känts som sommar. Tyvärr skulle det visst bli svalare till helgen men april är april.
Hoppas du får en behaglig arbetsnatt!

Kram

Guldkryckan sa...

Jo, grillade hos några vänner för en tid sedan, det var ju gott och längesedan vad jag kan minnas.
Hoppas din natt blir acceptabel på kneget så ni åtminstone hinner äta mer än en liten frukt.

Robinson...ja den har jag släppt numera...kanske nästa säsong istället men många säsonger har man ju följt tidigare.

Ha det bäst nu.



PS:

Tackar så mycket för förklaringen om rutterna där i flygtrafiken.

tanthuset.blogg.se sa...

Tack för att du skickade solen till oss på eftermiddagen, altanhäng med studie av storspoven som kommit, det bästa vårtecknet <3 Attans så duktig du är med joggandet :) och vilken glädje att få se svanparet i sitt bo <3
Lycka till inatt nu <3

Ama de casa sa...

Vad mysigt dom ser ut att ha det, svanarna :-)
Kortbyxor har jag inte vågat mig på ännu, fast på terrassen sitter jag barbent.

Robinson följer jag också. Undrar om man skulle söka? Nej, säger Anders. När du inte får nån mat? Du skulle bli grinig och utröstat på en endaste gång :-D

BP sa...

Igår var det fint väder. Idag var det strålande sommarvärme! Kul att utnyttjade dagen till såväl en joggingtur som till en lunch på balkongen. Perfekt ju!
Robinson såg jag det första två säsonger, och det var länge sedan. Tappade lusten när alla pakter kom in i spelet.
Vi får heller inte grilla på balkongen, men väl på innergården, men vi gör det aldrig.
Önskar dig en dräglig natt!

Ditte sa...

Så fint att svanarna var på plats i boet.Hoppas nu att det blir några ungar och so inga andra äter upp. Skönt med en joggingtur och sedan lunch på balkongen.
Vad gäller grillning är det inte tillåtet här heller. El- grill är ok. Men det känns ju inte som någon vits.
Önskar dig en "lagom" jobbnatt.
kram

Anki sa...

så trevligt att bägge svanarna var hemma idag :)
Ser ut som du haft en bra dag.
Hoppas det blev en bra jobbnatt.
Kram

Äventyret framtiden sa...

Kloka du som joggar! och njuter mellan jobbvarven.
Fortsätt så och hoppas jobbnätterna inte blir alltför jobbiga!
Kram