lördag 18 april 2020

Fina ord

När jag städade ett av mottagningsrummen i natt så hade någon skrivit detta på tavlan som finns på rummet, fint va, det värmer.
Som tur var telefonen ovanligt tyst i natt, för på avdelningen var det fullt. De som födde under natten fick ligga kvar på förlossningsrummen, för några eftervårdsrum fanns inte.  Väldigt skönt när klockan slog 07 och morgonpersonalen tog över.  Strax dags för natt nr 2.

Orsakullan undrar idag: Är du med i facket? Anser du facket vara viktigt eller oviktigt?
Yes, jag är med i Vårdförbundet, och tycker det är viktigt. Vi har mycket att tacka facket för, t.ex är det viktigt att se till att vi får ut vår semester under sommaren och lagstadgade raster.
Kontaktar dem gärna vad gäller vår arbetsmiljö, som tas upp på samverkansmötena. 

7 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Så fina ord! Härligt med tacksamhet. Det är ni värda och mer därtill.
Ja, jag var med i facket i alla de år som jag jobbade.
Hoppas du får en lugn natt igen. Lördagskram!

Paula sa...

Då har du snart avklarat halva denna helgs jobbpass, fy bubblan. Och att du lider av tinnitus visste jag inte. Kan bara föreställa mig hur jobbigt det är, som om det inte räckte med alla tankar som far omkring i hjärnan. Hoppas du får flera trevliga hälsningar efter natt nummer två, det värmer alltid i hjärtat.

Ditte sa...

Så fint skrivet på tavlan. Och ni är så värda allt beröm och fina ord.
Tur att telefonen var tyst när ni ändå hade fullt.
Hoppas du vilat och kunnat sova idag.
Önskar dig en lugn natt.
Kram

BP sa...

Jättefina ord som ni verkligen förtjänar och är sååååå värda.
Har också alltid varit med i facket när jag jobbade. Det är viktigt tycker jag. Facket har hjälpt min man med juridisk hjälp två gånger.

Önskar dig ytterligare en "lagom lugn" natt.

Anki sa...

Fina och välförtjänta ord som måste värma ända in i hjärtat!
Facket är viktigt och såklart var jag också med medan jag jobbade - det bör alla vara!
Ha en fin dag!
Kram

Ama de casa sa...

Vilket härligt meddelande - supergulligt gjort :-)

Hoppas även denna natt blev lugn!

Ha en fin söndag när du vaknar :-)

Äventyret framtiden sa...

Ord av den kalibern är precis vad som behövs ibland för att man ska orka.
Fint, fint. Applåder också från mitt håll. Ni alla som står på verkstadsgolvet i dessa tider är mera än guld värda. Också i tider som inte är dessa förstås men särskilt mycket just nu.
Hoppas din nästa natt blir lika lugn.
Ha det gott-Kram