måndag 14 mars 2022

Glad Måndag

Idag hade jag en tid hos en ny läkare på Rosenlunds sjukhus, jag blir verkligen väl omhändertagen av detta hörselrehabiliteringsteam. Denna gång var det dags att ordna med längre sjukskrivning innan jag börjar jobba igen. När jag sätter mej på pendeltåget i Solna så visar det sig att tåget blir stående där pga signalfel eller nåt. Så det blev lite stressigt att istället ta en taxi till Rosenlund, chauffören körde också fel, så det var med andan i halsen jag till sist kom fram- i tid! Fick en fin bild av stadshuset genom taxin.
Äntligen kom julklappen från NKS , bättre sent än aldrig. Jag hade valt en kniv och påslakanset. Så visst var det en glad måndag, Caritas tema.

Orsakullan undrar idag : 

  1. Jag kopplar av när…
  2. ...jag är på landet i Roslagen, där kan man snacka om att stressen rinner av en!

 

7 kommentarer:

Ditte sa...

Så trist med en stressande resa till Söder och Rosenlund. Men skönt att du blir väl omhändertagen-
Och visst fick du till en bar bild av Stadshuset.
Roligt att julklapparna kom och fint att du kunde välja.
Att koppla av? Förstår att du gör det i Roslagen.
Kram

BP sa...

Du har rätt! De verkar vara väldigt proffsiga på Rosenlunds Sjukhus. Å inte länga väntetider heller. Bra där! Hörde idag att väntetiden för att komma till en HNÖ-läkare tar 13 veckor... Backlog från pandemin antar jag...
Så bra att du kom fram i tid. Å glöm inte att skicka taxikvittot till SL!
WOW för kniven och påslakansetet. Är det mörkgrått eller blått?

Å snart är det sommar igen, då kan du åka till Roslagen igen:-)

BP sa...

Svar: Håller helt med dig. Gillade inte första avsnittet av Annika. I och för sig gör Nicola Walker som Annika ett suveränt skådespelarjobb, men nej, jag gillade det inte. Att prata rakt in i kameran har bara fungerat en enda gång och det var i den engelska versionen av "House of Cards", där Francis Urquhart (https://en.wikipedia.org/wiki/Francis_Urquhart) pratade till tv-publiken. Då funkade det, men inte i Annika.
Ska kolla ett avsnitt till av Annika, för att ge serien en chans till.

Anki sa...

Fin bild från taxin! Så skönt att du får så fin hjälp från hörselrehabiliteringen!
Önskar dig en ny bra dag!

Znogge sa...

Så jobbigt att behöva stressa till en tid men skönt att det löste sig.
Vilka fina presenter och bättre sent än aldrig.
Alla behöver vi en plats att stressa av på!

Kram

Ama de casa sa...

Jobbigt när det blir så stressigt, men skönt att du kom fram i tid. Skönt också att du känner dig så bra omhändertagen!
Fina presenter :-)

Ha en härlig dag!
Kram

Paula Merio sa...

Oj vilken stress för att h inna fram i tid! Så bra att de tar väl hand om dig!
Kram