söndag 13 mars 2022

Skyltsöndag

Så var då årets melodifestival avgjord, och visst var det helt rätt låt som vann. Jag fick 5/12 rätt i alla fall på min tippning. Så roligt att Cornelia vann, helt rätt låt att skicka till ESC! Jag gillade Liamoo mycket, liksom Anders Bagge, men är superglad att Cornelia vann!
BP:s skyltsöndag idag, så varför inte en skylt med gårdagens finalresultat. 
 
Det roligaste igår var i alla fall att få vara på plats i Friends Arena, en härlig stämning, och vi träffade några av våra schlagervänner från Melloklubben, jättekul!
Vi satt långt uppe på läktaren, så några bra platser var det inte, men men ,vad gör det, vi var på plats!

Det absolut roligaste var att vi träffade vinnaren Cornelia Jakobs pappa i baren innan sändningen, "vinnarens pappa" som jag sa till honom innan jag visste att hon skulle vinna! Nog känner ni igen honom: Jakob Samuel, sångare i poprockbandet "The Poodles", som faktiskt var med i Melodifestivalen 2006 och kom då på 4de plats med låten "Night of Passion".
Lite mera skyltar då...
Denna bild skickade maken till mej när jag var i Järvsö, han hade just fyllt vår dieselbil med bränsle....
Gillar Svenska kyrkans "mello-bön" med alla låttitlar i årets mellofinal!
Dessa skyltar fanns på nätet...


Idag åt jag för första gången i år frukosten   brunchen på balkongen, med ett fönster öppet för det var så varmt, och vad hörde jag då, jo småfåglarnas kvitter, tack vare mitt ci-implantat! Så magiskt!

Orsakullans bloggutmaning: 
  1. 12. Tio saker som…
  2. ...jag gjorde det lätt för mej och googlade fram 10 intressanta saker om Sverige
  3. 1. 2/3 av Sverige är täckt av skog.
  4. 2. Femte största landet i Europa (sett till yta).
  5. 3. Det finns omkring 300 000-400 000 älgar.
  6. 4. Svensk musik är en av våra största exporter.
  7. 5. Vårt pass är ett av världens bästa ( sjätte bäst i världen).
  8. 6. Första landet i världen att förbjuda aga. 
  9. 7. En av de högsta momssatserna i hela världen ( 25%).
  10. 8. Vi har flest Mc Donalds restauranger per capita i världen ( oops!)
  11. 9. Enda landet i världen där donationer står för mer än 1% av GDP (dvs BNP)
  12. 10. Vi är så bra på att återvinna att vi till och med kan importera sopor!
  13. Idag undrar Orsakullan : 
  14. 13. Min frukost består av…
  15. ...syns på min bild från balkongen idag, fast idag blev det lite extra då det det blev en brunch. Annars gäller yoghurt, banan och granola , en pressad apelsin, ägg och kaffe.

8 kommentarer:

Ditte sa...

Vad roligt att du var på plats i Friend´s. Jag tycker också att Cornelias låt var bäst. Dessutom var hon okomplicerad på något sätt. Tyckte om låten redan när jag hörde den första gången.
Jag kände inte igen Cornelias pappa till namnet men minns gruppen
the" Poodles".
Vilka bra skultar du har med.
Ja bensinen/dieseln är svindyr. Puh. Nu har vi ingen bil men jag sympatitycker.
Lite roligt med "Mellobönen" Religiös är jag inte och tror inte direkt på just böner- Men bra var den. Och om någon tror på dem är det bra.
Så glad jag blir att läsa att du i dag på balkongen kunde höra småfåglarnas kvitter. En tår föll...
Kram!

Klimakteriehäxan sa...

Förstår att du njöt av Mello-kvällen. Den enda tävlingslåten jag hört är Bagges, och den tyckte jag inte var tokig alls.
Amerikanska bensin/öl-skylten är jättebra!

BP sa...

Alltså att jag är tondöv vet du ju, så jag vågar faktiskt säga att helt fel låt vann. Ja, det skrev jag ju i min Skyltsöndag också. Tjejen hade ingen röst och ballader går ju sällan hem i ESC. Åt andra sidan hade Anders Bagge inte gått hem i ESC heller...

Å du - så kul att du visste vem Cornelias pappa var. Ja, du är ju en levande databas vad gäller Mello/ESC, så jag är inte ett dugg förvånad att du kände igen killen.

Ja, en sak till - du och din schlagerkompis verkar aldrig åldras. Gissar att det är tack vare er "passion" för schlagern:-)

Kul att även Svenska Kyrkan hänger med. De måste ha anlitat en reklambyrå för det Insta-inlägget;-)

Bensinpriset - suck säger jag bara. Å din man behöver ju bilen för att komma till jobbet på obekväma arbetstider. Så han har ju inget val. Hoppas innerligt att kostnaderna är avdragsgilla...

En Skyltsöndag som heter duga:-) Tusen tack för den och länken:-)

Znogge sa...

Jo men visst var det en bra låt som vann så personligen är jag helt nöjd. Bagge sjunger mycket bra men jag tycker att Cornelias bidrag är lite roligare.

Kram och god måndag!

Freedomtravel sa...

Visst var det bra att Cornelia vann, bra låt och framträdande!! (Men jag går fortfarande varje dag och nynnar på "Can´t get enough" ;))

Ama de casa sa...

Vad kul att du var på plats och fick insupa stämningen! Efter min snabbspolning i söndags så tycker även jag att rätt låt vann :-)

Jösses vilka bränslepriser... Dom stiger även här i Spanien, men jag tror inte att dom har nått dom där nivåerna. Inte ännu i alla fall.

Härligt att du kunde höra fågelkvittret!!!

Snyggt skyltat!
Kram

femfemman sa...

Wow! Vilken grej! Att träffa vinnarens pappa. Imponerande!
Gillade Liamoo bäst. Men jag tror att Cornelias låt kan växa i mina öron när jag lyssnat några fler gånger. Min favorit var annars Lisa MIskovsky. Sextiotalsinspirerat. Nostalgi! Ha det gott! // Anna-Lena

Paula Merio sa...

Skelett - toalett, den var bra! Så kul att ni var på plats och fick frottera er med kändisarna, vilken snygging du fick dela bild med! Jag har faktiskt bara hört Bagges och Cornelias låt...flåt, är inte så begeistrad så jag orkar uppbåda någon större entusiasm. Ditt tippande var väl inte så himla lyckat, tävlade du med några andra om resultatet? Var det någon som tippade rätt?