lördag 19 mars 2022

Solig lördag




 Makens jobbhelg, men enligt schema är det korta dagar i alla fall, jag har ingen koll på hans 12 veckors schema som han nu har på sitt jobb, de byter schema oftare än...ja jag vet inte vad! 

Sol ute och dags för en premiär i form av att mitt CI fick följa med på en joggingtur, och så streamade jag musik direkt till den och min hörapparat på andra örat, gick väl sådär, musiken låter fortfarande inte som musik med mitt CI, men kanske kanske en anings bättre vad gäller rösterna. Nere vid Brunnsviken och E4:an hörde jag inte ens vilken musik som spelades, pga biltrafiken, ack ja!


Apparaterna satt kvar i öronen och på huvudet efter joggingturen i alla fall, haha. bara håret som var ostyrigt! Nu är det dags att njuta av lördagkvällen och premiär av Let´s dance på TV4!

Orsakullan undrar idag : 

  1. En svensk klassiker...
  2. ...tänker jag inte göra...typ skida, cykla, simma och springa en viss längd  under ett år ( Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimmet och Lidingöloppet), men är nöjd med alla mina år som jag sprungit Vårruset, Tjejmilen och Midnattsloppet!

9 kommentarer:

femfemman sa...

Lagom långa lopp. Var ett tag sen sist för min del. Vore kul för denna tanten att börja jogga lite igen... men ryggen säger nej! Cykla är betydligt bättre!
Ha en fortsatt fin dag! Kram

znogge sa...

Bra jobbar av dig! Här blev det uteliv också men med Miss T. Jogging är inte min grej tyvärr men raska promenader älskar jag :D

Kram och god kväll!

BP sa...

Vilken härlig samling krokusar:-) Våren är på G helt klart. Bra att du testar ditt implantat i olika miljöer. Det kommer nog att fungera ska du se, men det verkar ta tid. Gissar att tålamod inte är din styrka;-)
Skrattade gott åt din tolkning av klassiker. Här tänkte vi på helt olika saker - hahaha:-)

Ifjol kollade jag Let's dance för då var Martin Melin och Michel Thornéus med. I år känner jag bara igen en deltagare Aron Anderson, killen som sitter i rullstol. Han bor/bodde i Täby och har bland annat varit expertkommentator under Paralympics.

Geddfish ♥ sa...

Du måste ju testa, helt klart! Jag har testat att lyssna på bok gm mina hörapparater och det är värdelöst i trafiken. Det bara ÄR så.
Men du lär dig, så sakteliga.
Jogga, det var hundra år sen sist och jag fick alltid nästan, ont i hälsenan så det la jag åt sidan. Snabb promenad fick det bli. Då. Just nu sover jag mest.
Kram!

Ditte sa...

Knepigt med ett schema som ständigt är i rörelse. Enklare då med krokusar och skönt vårväder.
Intressant med joggingtur tillsammans med CI implantat men knepigt att det inte låter bra. Hoppas det blir bättre.
Skönt i alla fall att de satt kvar i öronen efter joggingturen.
Let´s dance här också .
En svensk klassiker känns onödigt. Går ju bra ändå. Tycker du jobbat på väldigt bra med dina lopp. Minns att jag en gång för länge sen sprang Vårruset och Tjejmilen. Men det var en gång. Räcker bra.
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Who har du fotat krokusarna nu? Jag har inga egna men har sett inne i stan. Så underbar bild. 12 veckors schema - oj kan man hålla reda på det, ja han är väl van, jag jobbar vanlig dagtid har alltid gjort det men vi har två skiftare på jobbet, räcker för mig att hålla reda på deras arbetstid :)
Hoppas verkligen du får ordning på din CI så du kan njuta både av musik och andra prat och allt man kan höra. Bara fågelsång är ju ljuvligt.
Ha en fin söndag.
Kramiz

Ama de casa sa...

Vilka härliga krokusar! :-)

Jag ska kolla Let's Dance senare idag. Passar bra att ha program att streama när vädret är så uselt som det är här nu...

Ha en skön söndag!
Kram

Guldkryckan sa...

Hade aldrig tyckt om att byta scheman alltför ofta, usch.
Men korta dagar är ju inte fel förstås.

Hoppas träningen på implantatet ger bra resultat så småningom.

Ha en underbar söndag nu.

Paula Merio sa...

Bara jag slapp den gapiga Petra Mede så man kunde få njuta av dansprogrammet. Jag blir knottrig över hela kroppen av att se och höra henne, burr...