torsdag 10 mars 2022

Hemresedag

Bilder från gårdagen, då vi åt lunch på ett annat ställe i backen, för mej blev det en räkmacka igen, medans de andra provade på gulaschsoppan. Vi har varit 5 tjejer denna gång som åkte upp till Järvsö.
Jag i backen, strax efter så trillade jag omkull i backen, men huvudet klarade sig, har varit väldigt försiktig i backarna, är ju rädd om mitt ci-implantat!
Nya minnen att lägga i bagaget, idag var det dags för hemfärd, alltid lite tråkigt , så visst kan man säga att det var en tråktorsdag -kajsaLisas tema, men vi har haft så ljuvliga dagar i Järvsö med underbara backar, bra väder och trevligt sällskap, så jag klagar inte! Det bästa är ju att jag också har hört lite bättre!

Ska försöka komma ikapp med Orsakullans bloggutmaning i mars:

  1. 7. En vacker utsikt.
  2. Det har vi haft i Järvsö, se bilder de senaste dagarna!
  3. 8. Internationella kvinnodagen! Vad är det bästa med att vara kvinna?
  4. Ja, så många fördelar finns det ju inte med att vara kvinna, lönemässigt så ligger vi t.ex ofta/alltid sämre än männen. Men jag gillar att vara kvinna i alla fall!
  5. 9. En insikt jag fått!
  6. Tacksam för varje dag! Och så bedrövligt att den civiliserade människan inte klarar av att låta bli att kriga!
  7. 10. Jag värderar detta i livet.
  8. Samma svar som i förra frågan; tacksam för varje dag , tacksam för den hjälp jag fått med min hörsel, tacksam för min familj och mina vänner...

6 kommentarer:

BP sa...

Härliga bilder från Järvsö. De är då allt annat än tråkiga. Men visst är det alltid aningen tråkigt att avsluta en semester och åka hem igen. Men nästa år väntar ju en ny resa:-)

Du smälter väl in i omgivningen med din snygga vita overall:-)

Är såååå glad att du hör bättre tack vare implantatet. Det blir bättre och bättre för varje dag som går:-)

znogge sa...

Vilka härliga dagar ni har haft och vilka fina bilder. Även om det är vemodigt att åka hem så har ni nya härliga minnen och har tankat en hel del energi misstänker jag.
Hoppas ni får en fin hemresa!

Kram

Ditte sa...

Så fina dagar ni haft!Men lite trist förstås att åka hem. Och jag tillstår mer än gärna att jag är avis. Hade verkligen önskat en skidresa i vinter men så blir det inte men gläds så med dig och tjejerna. Har verkligen njutit av att vara med och av dina inlägg.
Är så glad för att du hör lite bättre och att resan blev så lyckad.
Kram och välkommen hem

Ama de casa sa...

Visst är det tråkigt när det är dags för hemresa, men som sagt - man har många nya härliga minnen med sig hem ändå :-)
Ser fantastiskt fint ut där i backarna och så himla bra att din hörsel blir bättre och bättre!
Kram och välkommen hem igen!

Guldkryckan sa...

Fantastiska bilder från fina Järvsö och en räkmacka hade jag också valt, gott gott gott. :)
Alltid lite knepigt att åka hem igen efter en fin vistelse av detta slaget men man får väl bita ihop antar jag.

Håller med dig, urbota dumt att vilja starta krig, 2022 och mänskligheten beter sig fortfarande lika dumt.

Ha en fin kväll och välkommen hem.

Ami sa...

Kan tänka mig att ni har haft härliga dagar. Och vilken tur att huvudet klarade sig i fallet
Kram