måndag 20 februari 2023

Glad måndag


 Tårtan igen då...ingen av oss på natten var nog rädda för att äta av tårtan för den var några dagar gammal, nej grejen är att vi inte gillar tårta!  Men vi skrev "varsågoda" till dagpersonalen, så jag såg några tallrikar kvällen därpå med rester av denna tårta, så den slängdes inte helt! 

I vårt omklädningsrum finns alla dessa skor...vet inte varför? Lägger man använda skor här när man köper nya?



För 8 år sedan var vi på en Mellodeltävling i Östersund, ett kul minne som dök upp på facebook idag. Och visst är det en glad måndag, Caritas tema,  tre nattpass gjorda på jobbet, och inte behövde jag ut på snöiga vägar ikväll till Friskis, för jympa kör jag ju nu varannan måndag. En skön ledig måndagkväll helt enkelt!

Några av Orsakullans senaste frågor : 

  1. 17. I min säng så…
  2. ...älskar jag att sova i, finns inget bättre efter ett nattpass att få lägga sig och sova, och när jag vaknar så fixar jag kaffe och kryper ner igen i sängen för att få vakna i lugn och ro.
  3.  18. Jag sover alltid…
  4. ...bäst efter ett nattpass!
  5. 19. I solen…
  6. ...kan jag också somna i en solstol!
  7. 20. Jag finner det totalt onödigt att…
  8. ...gå ut i kylan idag, trots att skafferiet behövs fyllas på.


9 kommentarer:

Åke sa...

Roligt minna från Östersund :) Rolig bild från skorna :)

Anna i Portugal sa...

Älskar oxå att sova i min säng! Och så bra att tårtan till slut gick åt ändå.

Ditte sa...

Skönt med tre nattpass gjorda.
Nu några arbetsfria dagar så hoppas du kan vila ut ordentligt- Skönt att du kör gympan varannan måndag så önskar dig en behaglig kväll.
Så roligt med minnen som dyker upp.Fina är ni-
En bra säng är ju så viktigt. Är superförtjust i min också.
Kram

Äventyret framtiden sa...

Jisses vad skor och i vilken oordning. Tur att tårtan gick åt, skulle ha varit synd på den annars.
Ha en glad måndag! :)

Hanneles bokparadis sa...

sover gott i min säng, kan sova lite överallt... kan somna när jag är barnvakt 😞

BP sa...

Bra där med en förklaring av vad som hände med tårtan. Fick mig ett riktigt gott skratt måste jag säga. Typ nattpersonalen gillar inte (gammal) tårta, låt dagpersonalen blir sjuk då - hahaha:-)

Helt otroligt med alla dessa (kvarglömda) skor. Bara att stoppa in dom i en svart säck och lämna skorna till Myror eller liknande. Vissa ser ju nästan nya ut så...

Idag behövde du inte kämpa på snöiga vägar. Tur att du inte bor i Täby, då hade du kunnat åka skridskor...

Anonym sa...

Inte gilla tårta? Ja, kanske inte på natten. Sen beror det på vad det är gör tårta, förstås.
Sov gott, det är verkligen skönt.
Tre nätters jobb, det måste betyda ett antal lediga dagar/nätter? Kram //Anna-Lena

Guldkryckan sa...

Aha, ni gillar inte tårta, det var ju en bra förklaring förstås.
Just nattjobb kräver ju dessutom lite disciplin när det gäller kost, det var jag helt värdelös på när jag arbetade på natten. ;)

Skönt att vara ledig efter dessa passen förstår jag, helt underbart.

Ha det bäst nu. :)

Annika sa...

Tårtan, bra att ngn åt den. Den ser inte jättegod ut, men det var den säkert.
Skorna, ja snacka om oordning. Hjälp!!
Antar att de är skorna bara slängs då det blivit för många (vilket det ju redan är, haha)
Kramar!!