söndag 12 februari 2023

Skyltsöndag


 Nja, det var inte så bra tippat av mej igår vad gäller melodifestivalen, trots att jag bytte ut countryduon mot Panetoz till semifinal, så blev det lika illa! Måste nog säga att bäst igår var Maria Sur trots allt! Jätteroligt att glada Panetoz tog en finalplats, och glatt förvånad att countryduon kom vidare till semifinal! Förvånande att Wiktoria inte gick vidare, och tråkigt att Uje hade röstproblem, för låten var fin. Mellanakten var ljuvlig med schlagermusik från Linda Bengtzing och Magnus Carlsson.

BP:s skyltsöndag idag, och börjar med denna! Japp, ni ser rätt, jag bjöd på halvfabrikat idag- på min systersons födelsedag (inget jag dock upplyste om!) , med lite extra kryddor och vitlök så blev den riktigt god!
Men den knäckiga rabarberpajen är gjord från grunden ;-)

Lilla familjen kom hem från Mexico igår morse, så de kom av förståliga skäl inte på middagen idag, men yngsta sonen med flickvän och födelsedagsbarnet kom, så vi fick en trevlig söndagskväll tillsammans.

Lite skratt från nätet i form av skyltar kommer här....

Såpass!









9 kommentarer:

Ditte sa...

Satte på "mellon" lagom till mellanakten som jag tyckte var bra. Gissade också rätt på att låtarna som gick till final (Har dock svårt för programledarna ) Men avlöste mellon med QX galan. Sissela Kyle gillar jag verkligen som programledare. Men andra gör det säkert inte.
Trevligt med middag och att ses. Så fint du dukat.
Fullt förståeligt att lilla familjen inte orkade komma.
Log gott åt dina skyltar. Och inte minst att veckans erbjudande var "barn".
Varm kram

BP sa...

Du och min bästis Yvonne verkar vara klonade. Hon sa exakt samma sak som du. Vad jag tyckte skrev jag ju i en kommentar igår. Vi var i alla fall överens alla tre att Maria Sur var bäst. Hon hade faktiskt en mycket fin sångröst. Så rätt låt vann. Yvonne röstade på Panetoz och Uje. Ja, det orangea köket tar jag då;-)

Skrattade gott åt ditt halvfabrikat - Knorr levererar - alltid:-) Och din hemlagade rabarberpaj - WOW:-) Skoj ändå att systersonen firades av så många av er:-)

Så jag skrattade när jag såg dina skyltar. Frisörsskylten är klockren och barn som veckans erbjudande - ja, det underlättar ju eventuella adoptioner om man säger så;-)

Tusen tack för ett härligt inlägg och länken:-)

BP sa...

Me again: Läste precis Dittes kommentar och även jag såg delar av QX-galan. Kände knappast igen någon av alla som visades i närbild förutom Levengood och Gardell, Irving och Lindarw samt Zia (heter han så?). Programledaren visste jag inte vem det var. Men stämningen på galan var helt suverän. Verkligen värt att titta på. Första gången jag zappade in där, men inte sista gången.

Äventyret framtiden sa...

För min del är det intressant att läsa om Mellon på flera av Skyltsöndagstemats deltagare. Det är stort detta i Sverige, riktigt kul att läsa kommentarerna denna gång.
Själv såg vi på På spåret, alla delar vi har missat under tiden vi har haft ett intensivt socialt liv med nära och kära, vänner och bekanta, snart i fem veckors tid.
Frisörfunderingarna är kul, lasagne i helfabrikat är inte alls fel och med kryddning till så blev den säkert precis lika god som om du hade gjort den från grunden.
Snart får du träffa din minsta älskling igen!
Ha det gott-kram!

Znogge sa...

Vi såg inte hela programmet utan slötittade bara lite på slutet. Alltså har jag ingen komplett bild utan får väl se i kapp vid tillfälle.
Vilken bra söndag ni fick! Halvfabrikat ska inte underskattas utan kan fungera när det gäller vissa rätter.

Önskar en glad måndag nu!

Anki sa...

Ser ju som du vet inte på Melodifestivalen så jag har ingen kommentar ... men skyltarna var bra - och din rabarberpaj ser fantastisk ut!
Ha en fin måndag!
Kram

Geddfish ♥ sa...

Jag reagerade mest mot programledaren Jesper. Han kan vara jättebra som stand up komiker i andra sammanhang men här blir han löjlig. Så fick jag sagt det😂

Kul nätbilder och mumsig mat!
Kram

Paula sa...

Haha visst är frisörpriserna orimliga! Undrar hur mycket barberarna tar, de har ju blivit så trendiga...
Lyssnade på låtarna typ en minut var, så jag ska nog inte ge något omdöme. Men din sallad där på bordet var bland det vackraste jag sett! Lasagne har jag liite svårt för, jag saknar tuggmotstånd...smaken är det inget fel på.
Kram från pörtet

Hannas krypin sa...

Maria var grym, tror hon kommer ta hem rubbet. Gillade Panetoz låt, det var skönt gung och jag blev glad av den. Skylten med frissan var lite rolig förstås. :-P Halvfabrikat kan vara gott det med. Pecas potatisgratäng till exempel.