fredag 29 december 2023

Färgsprakande fem en fredag

Lillasyster håller i färgsprakande fredag, detta blir dagens färgsprakande bild från mej, med en doft av både hyacint och gran! 

Idag mår jag mycket bättre, trots att jag vaknade redan kl 05, men illamåendet är borta, hurra!

Elisamatildas sista "fem en fredag" för i år : Gott slut 2023

1. Vad var det bästa med det här året?

Att min hörsel blev bättre igen efter reoperationen av mitt ci-implantat, så nu hör jag c:a 75 % igen!

2. Vad ser du fram emot med ett nytt år?

Ett till litet barnbarn som snart ser dagens ljus!

3. Gjorde du vad du tänkt göra under året?

Ja, absolut...härliga resor till både Liverpool och London, en fin sommar med barnbarnet, och en resa till Grekland, släktträff i Köpenhamn och inte minst novembersemester på Gran Canaria.

4. Vad har varit din största framgång i år?

Än en gång så måste jag nämna mitt fantastiska ci-implantat, från den deppiga insikten att ci-implantatet hade kommit ur läge i öronsnäckan i början av året  , och jag hörde endast 29%, till att jag blev reopererad och fick tillbaka så pass mycket av hörseln lagom till sommaren igen!

5. Hur avslutar du året 2023?

Vi är bjudna till våra vänners sommarstuga i Roslagen, där vi ska njuta av god mat och trevligt sällskap!

Nyårsafton 2021
Nyårsafton 2019 på S/S Stockholm

 

14 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

November är ju bra tid att åka bort. Min hörapparat underlättar i större sällskap, hör barnbarnen bättre. Underbart med nytt barnbarn, vi har från ett år till femton år, och jag lär mig så mycket!

Znogge sa...

Härligt färgsprakande med gran och allt!
Så skönt att du mår bättre i dag för illamående är inte roligt. Skönt också att din hörsel är så pass bra igen.

Kram och god fredag!

Äventyret framtiden sa...

En jättefin sprakande bild av hyacint och gran, samt bakgrunden ute. Jättesnyggt.
Härligt att du är på gång igen!

Kram

Klimakteriehäxan sa...

Så fantastiskt med din hörsel! Och så avis jag blir på alla dina roliga resor ... hoppas nästa år blir lika bra! kram!

Janerik Sundh sa...

Det måste vara fantastiskt härligt med ci-implantatet. Vilken fantastisk tid vi lever i!
Jag är avundsjuk på era resor, framförallt Greklandsresan. Jag älskar Grekland.
Gott Nytt År!

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Det med hörseln förstår jag verkligen varit bra för dig detta år. Verkligen sånt man inte ska underskatta, syn och hörsel. Det är lätt att man tar sådant för givet trots att det inte alls är så självklart.

LillaSyster sa...

Både hyacint och julstjärna =)
Är så glad för din skull att du hör bra efter den andra operationen. Tack för spraket! Ha deg gott hälsar ett 31gr varmt Puerto Rico

Anna i Portugal sa...

Vad skönt du mår bättre! Visst sprakar det av färg från både blommor och gran. Trevlig kväll!

BP sa...

Tycker du kan vara mera än nöjd med ditt 2023. Och självklart är ci-implantatet den viktigaste delen. Vilken positiv förändring i ditt liv. 75 procent hörsel är troligen mera än många äldre har utan implantat. Den reoperationen var verkligen en succé.
Det ska bli skoj att se om Samuel får en bror eller en syster snart.
Det är ju nästan en tradition att ni firar Nyår med Y och T. Så kul!

Kina sa...

Det är verkligen härligt med din hörsel. Det är bara att gratulera. Hela året verkar ha varit toppen för dig, så många resor och träffar. Hoppas nästa år blir lika givande! Gott Nytt 2024!

Boklysten sa...

Vilka härliga resor du gjort! Och grattis till hörseln!

Ditte sa...

Så skönt att du mår bättre. Och din färgsprakande bild är jättefin med gran och hyacint.
Kul också att läsa dina svar. Och detta att din hörsel blivit så mycket bättre är ju fantastiskt.
Och ett nytt barnbarn. Så roligt.
Detta att tänka tillbaka på året och fundera är ju roligt och förstår att du är glad över det du upplevt och gjort under året.
Trevligt att avsluta året och viga in det nya med vänner i Roslagen. Önskar er det bästa.
Kram

Mrs Calloway sa...

det där med hörseln är fantastiskt. jag ser ju på min svägerska också. du har verkligen haft ett härligt 2023. flera resor till och med. hoppas att du får ett lika härligt 2024 med nytt barnbarn och allt. nyårsafton verkar ju också bli trevlig. Gott Nytt år!

Paula sa...

Inte helt fel med ett nyår på landet! Här känns det också som landet nu, flera decimeter snö täcker både marken och träden, o tar bort alla trafikljud. Så lugnt och skönt. Du har spännande tid framför dig med nya barnbarnet! Gott Nytt År-kram