torsdag 7 december 2023

Äntligen barnbarnsmys

Som jag har längtat efter att få träffa Samuel, idag var det äntligen dags ,på min sista lediga dag (har varit ledig i 9 nätter nu!). Tog bussen till Sveavägen och knallade upp till S:t Eriksplan via Odengatan, och här har jag kommit till Odenplan, nästan töväder ute efter all kyla som vi har haft.

Vid S:t Eriksplan var det julgransförsäljning...
Hemma hos Lilla familjen blev jag bjuden på pizza!
Som jag njöt av att få träffa Samuel och hans mamma och pappa! Jag har lekt med bilar, läst sagor och pussat han på magen, Samuel alltså ;-) Lilla familjen gör sig förberedda att flytta till hus precis innan jul, därför både flyttkartonger och sopsäckar i den lilla lägenheten.
Fikat har vi också, mamma M:s goda lussekatter. Vilken mysig dag jag har haft, inte alls en tråktorsdag!





 

7 kommentarer:

znogge sa...

Så mysigt att det äntligen blev av att du kunde träffa den lilla familjen. Man vill ju inte att det ska går för långt mellan gångerna. Förstår att det inte blev någon tråktorsdag i dag utan precis tvärtom <3

Kram

BP sa...

Nej, det var verkligen ingen Tråktorsdag för din del. Så kul att lilla familjen har hittat ett hus som det gillar och flyttar till inte bara innan jul utan också lagom innan Samuel får ett syskon.

Gillar Samuels bilar. Så mycket roligare att lika med bilar än med dockor... tyckte jag när jag var liten;-)

Ja, nollgradigt i Stockholm är ingen hit. Ingenting är ljust och fint, tvärtom. Allt blir gråare och mörkare...

Så du går på igen imorgon!? Då har du i alla fall njutit för fullt under dina lediga dagar. Då har du laddat batterierna - hoppas jag;-)

Ditte sa...

Absolut ingen tråkig torsdag. Så fint att ni kunde ses. Förstår att du saknat Samuel och hans föräldrar. Och nu har ni ju haft varandra på ganska nära håll. Blir ju viss skillnad nu när de flyttar. Men å andra sidan får de mer plats och kanske har en säng till en farmor och farfar också.
Tycker du varit bra på att hitta på trevligheter nu när du haft fridagar.
Passar på att önska dig lugna jobbnätter men kan tänka mig att det blir ganska så fullt.
Kram

Annika sa...

Torsdagar är ju inga tråkiga dagar. En av veckans bästa dagar. Ni borde ha tråktisdag som tema istället, haha.
ÅÅÅ så mysigt att vara med Samuel o leka o gosa med honom. Förstår att det gav dig mkt energi.

ÅÅÅ ja, det syns att det är tö nu på dina bilder. Hur trist som helst.
OCH sen kommer väl den vidriga halkan.

Kramar och trevlig helg!

femfemman sa...

Bästa dagen! Så härligt du beskriver den. Får du längre att åka till Samuel och hans familj när de flyttar? Kram

Guldkryckan sa...

Här har vi barnbarn på gång denna afton, blir ju kul det också.
Pizza fungerar alltid, gott gott gott.

Ledigheten över för denna gång?
Jaja, det är ju som det är, se fram emot nästa ledighet nu. ;)

Ha en fin afton nu.

LillaSyster sa...

En perfekt torsdag!
Ha nu en fin fredagskväll=)