måndag 25 december 2023

Juldagen och skyltsöndag på en glad måndag

Allvarligt talat så var jag helt slutkörd med en tuff huvudvärk när jag åkte till jobbet igår kväll, dåligt med sömn innan julafton och håll i gång hela dagen gjorde sitt. Natten blev dock bra (trots huvudvärken)för mej, men fick hjälpa mina kollegor som hade mycket . Vi hann i alla fall ner till förlossningen i omgångar, två i taget gick ner, och tog del av knytis-julbordet, där alla hade med sig olika delikatesser (glömde helt bort att fota!)

Men jag glömde att det var skyltsöndag på självaste julafton ,sorry BP! Så här kommer istället skyltar på en måndag! Ledningen bjöd alltså på godis och frukt på julaftonen.

På CI-implantat gruppen på facebook finns de ci-bärare som piffar upp sitt CI lite mer jul-likt, coolt tycker jag! 
Apropå strulet med inställda tåg!

God fortsättning på julen, nu har jag sovit gott idag, huvudvärken är borta och jag är redo för ännu en natt på jobbet, en glad måndag trots allt, Caritas tema.


 

6 kommentarer:

BP sa...

Låter som en bra måndag sovandes i sängen. Du missade ingenting kan jag trösta dig med;-)
Gillar det uppiffade CI-implantatet. Varför inte göra ett nödvändigt hjälpmedel till ett smycke. Bra där!
Tusen tack för att du tog dig tid idag att skylta och länka:-)
Nu önskar jag dig en dräglig natt. Hoppas att nåt av innehållet i korgen är kvar till er;-)

Ditte sa...

Tufft för dig med så många nätter. Men skönt ändå att huvudvärken försvann och att det är ok med arbetsuppgifterna.
Skrattar gott åt detta med inställda tåg. Men givetvis knepigt om en står där och väntar.
Fina skyltar!
Önskar dig en god fortsättning och en ok jobbnatt.
Kram

Znogge sa...

Så jobbigt med huvudvärk som inte lägger sig men desto större lättnad när den är borta. All heder åt er som finns där för oss när vi är lediga.'

Kram och god fortsättning!

Anki sa...

Jobbigt med huvudvärk ... skönt at den verkar ha försvunnit i alla fall. Kul skylt med inställda tåg och ersättningsbuss :)
God fortsättning!
Kram

Guldkryckan sa...

Blev ju ett fint nattpass där, perfekt.
Huvudvärk är ju ett elände..men nu är det väl borta hoppas jag.
Tomten där gjorde min dag här, klockrent. (Tyvärr)

Ha en fin annandag nu. 🙏

LillaSyster sa...

Sista bilden så sann!