tisdag 12 december 2023

En dag i Stenhamra

Det är alltid trevligt att träffa mina gamla kollegor från förlossningen, idag åkte jag och en kollega ut till Stenhamra ute på Mälaröarna där en kollega bor, så smidigt att ta bussen som går från mej ,hela vägen ut till Stenhamra, det tar en timme, men det är inga byten! 
I Stenhamra har vår kollega pyntat så fint inför jul...och jag får visa lite foton ...

Så vackert, en njutning för ögat!



 



Tre ljuvliga siameskatter har hon också, här ser ni Mingus.

Vi började med bubbel i dessa vackra glas och så goda små pajer med en fyllning av bl.a ädelost! 
Jamen ni ser ju....vilken mat vår kollega bjöd på! Röding med pressad potatis och en sås "to die for", det var sååååå gott!
Inte nog med det, sen en ljuvlig saffrans-cheesecake på pepparkaksbotten, magisk god!
Mingus och Miso gillar varandra...

Måste få en bild på de söta tomtarna när det var mörkt ute också!
Det blev en heldag ute i Stenhamra, sååå trevligt att träffas och proppmätta var vi när vi tog bussen hem igen sent omsider! Tusen tack kära kollega för en fantastisk dag!

7 kommentarer:

BP sa...

Alltså den bussresan var värt varenda minut. Var det 177:an eller 178:an;-)
Kollegans juldekorationer är såååå i min smak. Jag som inte gillar julpynt- Den där svarta utomjordingen med svart stjärna och vart julbock - WOW säger jag bara. Bra att du fastnade för den, tack!!!

Ser inte riktigt vad installationen på spegelplattorna är för nåt, men känner att de är coola dom med.

Vilken härlig dag du har haft! Den är du såååå värd:-) Det var just det med att vara (lång-)ledig när man jobbar natt, eller hur:-)

Anna i Portugal sa...

Vad vackert hem, så fin konst på väggen och julstämningen är ju magisk. Förstår ni hade det härligt tillsammans och åt gott. Önskar dej en ljus lucia!

Znogge sa...

Ett vackert hem och snyggt pyntat inför julen. Två väldigt fina katter också.
Så god mat ni fick och jag kan tänka mig att det var en trevlig dag. Smidigt att kunna åka buss fram och tillbaka utan byten.

Önskar dig en fin Lucia!

Kram

LillaSyster sa...

Där hade man gärna slagit sig ner=) Maten ser underbart god ut, snyggt pyntat och två mysiga katter! Typ allt man behöver=) Ha en fin Luciadag!

Ditte sa...

Vilken lyckad dag! På alla sätt! Vänner är viktiga att samlas kring god mat och dryck är extra trevligt. Så vackert pyntat inför julhelgen och så väl genomtänkt. Perfekt att ta bussen och det blir ju också en fin sightseeingtur. Önskar dig nu en skön Luciadag.
Kram

anna-lena,larsson@edu.tranemo.org sa...

En riktig proffskock! Ser så gott ut! Gillade katterna- Vi hade en siameskorsning tidigare, Saknar den katten. Kram

Annika sa...

Vilken bra dag!
Och så fint hon har det. GILLAR pyntet massor, så jättefint. En julgalning som jag skulle stormtrivas där.
Och maten sen, mums!
Bussen går hela vägen ut till Stenhamra från dig. WOW. SÅÅÅ bra!!
En bättre tisdag, helt enkelt.
Kramar!