lördag 23 december 2023

Dan före dopparedan

Så var det vitt ute igen, och visst lyser det upp, trots en grå himmel!
 
Idag bakade jag en mjuk pepparkaka, passar ju bra nu till jul.

ikväll var vi bjudna till våra vänner för att skåla in julen med en god juldrink, så trevligt! Jag har köpt en bingolott till denna uppsittarkväll, men orkar inte se programmet, så jag får rätta dubbel-lotten i efterhand.
Nu börjar det likna jul här hemma, det mesta är färdigt för lite julfirande i morgon, ska bli så mysigt!


7 kommentarer:

Ditte sa...

Vad trevligt! Och säkert blir det ett fint julfiradnde. Så fint du dukat!
Varm kram och God Jul.

BP sa...

Du är så himla duktig med att mysa till det och göra så otroligt estetiskt tilltalande tallrikar och mat och... ja, du vet vad jag menar:-)
Har nog aldrig smakat en mjuk pepparkaka så... ja, även den såg väldigt tilltalande ut:-)

Du missade nog ingenting med uppsittarkvällen. Läste på Aftonbladet att de hade tekniskt strul under hela programmet.

GOD JUL till dig! Och hoppas du, din man och lilla familjen har en underbar jullunch. För visst skulle du jobba natt imorgon.

Många varma julkramar:-)

Anki sa...

Ser mysigt ut!
God Jul!
Kram

Znogge sa...

Gud Jul till er alla <3

Kram

Guldkryckan sa...

Frugan hade två lotter igår som hon fått av dottern men hon såg inte hela heller, själv såg jag på något annat i ”mitt” rum.

Fin dukning där, fina bilder.

God jul nu. 🎄🤶🎄

Anna i Portugal sa...

Mjuk pepparkaka är bland det bästa jag vet! Kanske jag ska försöka sno ihop en i eftermiddag, tack för inspirationen :) God Jul!

Carita Liljendahl sa...

Bingolottos uppesittarkväll - hör SÅ julen till även hos mig, jag ser ju en del av Sveriges kanaler.
Mjuka pepparkakskakan ser god ut!