onsdag 6 december 2023

Shoppingkväll på Atelje 18

Ikväll hade väninnan Y bjudit in några tjejer till butiken Atelje´ 18 på Lidingö för en shoppingkväll med lite mat och dryck, såklart var det frivilligt att handla något, men vem kunde låta bli när det fanns så fina kläder, mycket på rea!

Kl 18 stängdes butiken för allmänheten, och kl 18.15 så dök vi upp, fem glada tjejer som var shoppingsugna!
Glada och trevliga Ulrika hjälpte oss under kvällen.
Vi blev bjudna på vin och sallad...
Sen tittade vi oss runt, och fick en sån fin hjälp av Ulrika ...
Som tur var många plagg på rea.
Jamen perfekt, glittriga byxor passar ju bra till Melodifestivalen som snart börjar!
Mera färg till Mello, och såfick jag prova ett par italienska boots, och blev helt såld!
Jag kunde inte låta bli, nu är de mina!
...och mycket mer fick följa med hem, färgglatt och andra snygga byxor och en tröja, och en liten väska...örhängen..puh! Fick en sån fin hjälp av Ulrika, just byxor är ju så svårt att prova och köpa!

Här är hela gänget efter trevlig shopping och lite tunnare plånbok ;-D Här har vi alla på oss så snygga tröjor från Mos Mosh som vi alla köpte!
Skål och ....
...Tack Ulrika för i kväll, och tack till Y som bjöd med mig! Det här måste vi göra om....så småningom!










 

5 kommentarer:

BP sa...

WOOOOOOWWWWWWW:-) Där satt den, eller ska jag säga "de":-))))))

Bra shoppat där! Perfekta kläder till Mellon och annan festlighet faktiskt.
Sedan måste du "avrapportera" om byxorna. Var nära att shoppa ett par jag med för några veckor sedan, men jag backade, för jag visste inte om "plastmaterialet" skulle få mig att svettas. Nu får jag förhoppningsvis en rapport från dig.

Kollade Ateljé 18:s hemsida. Vilken ball butik! Och kvinnorna som äger den har tillsammans 60 års erfarenhet av mode. Snacka om perfekt Personal Shoppers:-) Så kul att du blev nöjd:-)

PS. Båda blusarna är skitsnygga, speciellt den orangea:-) DS.

Znogge sa...

Vilken lyckad kväll det blev! God mat och dryck samt sedan perfekt hjälp vid shoppingen. Byxorna är verkligen klockrena för mellon!

Kram och god torsdag!

LillaSyster sa...

Tjusigt!
Gissar att ni kommer att ha återträff till sommarkollektionen ska köpas in =)

Paula sa...

Skulle du ha problem att hitta långbyxor, tjena! Perfekt figur och lagom längd...hmmm. då begriper du hur det är för en annan som har mage, rumpa och korta ben. Förstår att det var lockande att handla, tjejerna som hjälpte er är nog proffs på att höja köpsuget. Många fina plagg, jag gillade den knallturkosa blusen speciellt!
Kram

Ditte sa...

Vad roligt! Och perfekt att både titta, prova, få tips och hjälp när en ska handla. Grattis till snygga och bra inköp.
Förstår att det blev en jättetrevlig kväll på alla sätt.
Kram