onsdag 13 december 2023

Luciadagen


 Detta Luciagäng kommer från BB i Vasa i Finland, dit en kollega har flyttat tillbaka till, visst är de söta?!

Sent omsider kom jag ut på en promenad innan nattjobbet kallar. Stannade till och tog ett foto, svanen skyndade fram, trodde förstås att jag hade mat ...det hade jag tyvärr inte!
Fortfarande har vi en del snö, och nu är det minusgrader igen...
På Frösunda torg står en ståtlig gran. Såg lite av SVT:s Luciamorgon från Kalmar medans jag skrev julkort idag.

Men nog är den korta videon med Daniel (och hans bror Emil som skrivit texten) en liten rolig Lucia!
Glad Lucia på er!


8 kommentarer:

Znogge sa...

Vilket fint litet finskt luciatåg!
Hoppas den kommande arbetsnatten blir bra för er.

Kram och god luciakväll!

LillaSyster sa...

Vilka söta Luciabarn=)

BP sa...

Hahaha! Glad Lucia till dig med:-) Älskade videosnutten (klart jag gjorde - hahaha). Och de utklädda nyfödda bebisarna var ju ursöööööta. Tänk när de får se bilden när de blir stora.

Nu önskar jag dig en dräglig natt. Hoppas du/ni blir bjudna på lussebullar eller nåt annat gott:-)

Ditte sa...

Så gulliga bebisar! Verkligen! Har inte sett så mycket av någon Lucia här. Inget alls. Men en skymt på tv blev det.
Videon skrattade jag gott åt. mycket humor.
Önskar dig nu en ok jobbnatt,
Kram

Äventyret framtiden sa...

De allra yngsta någonsin i det här avseendet, Lucia, som jag någonsin har sett.
Tack för videon, sitter här och har roligt mitt i natta.
Hoppas att du också har det roligt mitt i natta.
Allt gott-kram!

Anki sa...

Vilket underbart luciagäng! Det sötaste jag sett :) Och videon är riktigt kul ... sitter här med ett stort leende.
Hoppas natten var lugn och hoppas du får sova gott!
Kram

Annika sa...

MEN gud vad gulligt med luciatåget och de nyfödda i Vasa. ÄLSKAR det.
Så gör man inte på KS, eller hur? Det är urgulliga och fantastiskt fint. Kul för föräldrarna att de får ett sådant foto med sig.
Videon--klockren!!! HAHA.
TACK för foton, så sööööööööööt S är!!
Kramar!!

Hanneles bokparadis sa...

Söta! Vi har fått ett barnbarn till Lucia men nu går hon i skolan.