söndag 10 december 2023

Skyltsöndag, andra advent och nobelfest

Andra advent och jag hann njuta lite av nobelfesten på TV...

Tidigare i veckan fick Samuel nobelpris på förskolan, oklart vad han fick pris för ;-)

Natt nr två blev som en smekning om man jämför med fredagnatten! Vi hann verkligen återhämta oss, tack för det! 
BP:s skyltsöndag idag, och gissa om jag blev glad när jag såg denna skylt vid Odenplan i torsdags, för jag vet att BP känner igen skylten, som ändrar text regelbundet!
Hoppas att inte mina killar läser min blogg, för så här ser deras julklappar ut, fast vi ska ju inte köpa julklappar till varandra längre! Denna lilla bricka är designad av deras fritidsfröken när de gick i grundskolan, Anki Brink , som kallar sig målarmormor på instagram, som ni ser är det Stockholms motiv, visst är den fin! 




Så lite "sjyssta stygn" från nätet. Nu dags att skynda till jobbet för natt nr 3.....









 

6 kommentarer:

LillaSyster sa...

Snygg bricka! Jag hoppas att vi är lite längre fram nu i brodericirkeln. Sista så sann! Skönt att natten blev lugnare, hoppas att denna natten också blir bra. Ha det gott!

BP sa...

Skönt att höra att du fick en "vilonatt" igår. Håller tummarna att din tredje natt är som natt nummer #2.
Och vist blev det nostalgi när jag såg skyltboxen. Nu är det ju ett café - Nyströms tror jag det heter, och det är så kul att se att de behållit ljuslådan och ändrar texten regelbundet. Det var 2017 när Claes-Görans klädbutik la ner, snart sju år sedan. Time flies!
Brickan som du köpt till dina grabbar är ju hur fin som helst. Vet inte varför men den påminner lite om tavelmålare Eldes tavlor/brickor.

Såg lite bilder på kläder som dignitärerna bar vid Nobelfesten. Kan säga att Prinsessan Victorias lila klänning tar priset, tätt följt av Ebba Buschs ovanliga klänning. Sedan tycker jag att statsministerns fru borde köpa en spegel eller anlita en PS;-)

Tusen tack för en härlig Skyltsöndag och länken:-)

Äventyret framtiden sa...

Jag är säker på att Samuel fick nobelpris för att han har en så fin farmor! Så självklart.
Du fick ihop riktigt trevliga skyltar..brickan gillar jag

Idag ska vi se på Nobelfesten, vi är alltid dagen efter här, hur konstigt det än kan låta.

God måndag med kram!

Znogge sa...

Så skönt att arbetsnatten blev dräglig och att ni fick lite tid för återhämtning. Även jag tittade lite på Nobelfestligheterna.

Så fin bricka är och extra roligt så klart när men vet vem som har gjort den!

Kram och glad måndag!

Susanne sa...

Skönt med en lugnare natt. Man mäktar inte med alla dessa kaotiska nätter utan någon lugn emellan. Jag har jobbat några nätter efter min sjukskrivning och dom var tack och lov lugna. Nu håller jag tummarna att min långvecka blir likadan.
Härliga skyltar och väldigt vacker bricka. Ha en fin vecka <3

Paula sa...

Underbar bricka! Påminner om Bengt Eldes konst, han lever dessvärre inte längre, han hade sommarstuga i Säfsen så jag var varje sommar där på hans utställning. Skylttexten om Odenplan förstod jag inte riktigt, är det ett klagomål på kaffet eller? Kul att kunna byta budskap förstås. Sista broderade texten funkar inte i min familj, jag skulle få byta ut mamma till dottern...hon är en fena på att hitta allt, även hemma hos mig!
Skönt att helgjobbet är över för den här gången. Kramen