måndag 18 december 2023

Glad måndag

Mina dygnsrubbningar gjorde att jag vaknade redan klockan 04.15 idag, lite väl tidigt om du frågar mej, jag visste ju att det skulle bli en lång men rolig dag! Strax före kl 08 var jag vid Odenplan, för att där byta tåget mot Västerhaninge, med helt nya hållplatser för mej.
Halv nio var jag framme i Vega, en helt ny station för mej, där blev jag hämtad av äldsta sonen, och vi åkte hem till lilla familjen och deras nya hus, där har jag varit idag och lekt med Samuel hela dagen, så hans föräldrar har kunnat jobba (hemifrån).

Jag hade med mig en tidig julklapp, ett litet tält med en tunnel till, och i den har vi haft kul, ja ni ser ju alla bilar som är parkerade där i tältet! Vi har haft en glad måndag, helt klart! Caritas tema.
Efter lunch så tog jag Samuel i vagnen och gick ut på en promenad, och efter att ha kollat in dessa tomtar på balkongen så somnade han i vagnen och sov en timme, vilket var behövligt. Jag gjorde detsamma när jag kom hem! Hoppas jag sover längre än till 04.15 i morgon bitti, för kl 08.30 så ska jag vara vid Vega station igen!







 

10 kommentarer:

BP sa...

Vega - det stationsnamnet är helt nytt för mig med måste jag säga. Det finns en Vegagatan i Vasastan, men de har nog inget med varandra att gör;-)

Skoj att allt gick bra med Samuel. Klart det gjorde. finns ju ingen bättre farmor än dig:-)

Julklappen till Samuel är ju perfekt. Bra gjort där:-)

Nu Hoppas jag att du får sova betydligt längre än till 04:15. Håller tummarna!

Paula sa...

Ja du ser även du får vidga dina vyer. Vega station har jag aldrig ens hört talas om...Smidigt att kunna ta tåget och inte vara beroende av bil.
Och vilket roligt tält, Noelle h ar också ett sådant, ungar älskar ju att gömma sig i tält. Själv hade man en filt över köksbordet som fick fungera som koja...
Ja du har ett elddop nu som barnpiga! Det var ju några år sen sist! Kram

znogge sa...

Vilken bra dag det blev och så mysigt att få rå om Samuel. Vilken fin julklapp som jag förstår blev väldigt uppskattad.
Hoppas du får sova bättre och längre i natt!

Kram och god kväll!

Äventyret framtiden sa...

En synnerligen glad måndag även om farmor tuppade av rätt tidigt, helt förståeligt. Dygnsrytmen blir rubbad ibland av nattarbete, säger en f.d. bagare..

Fint tält och parkeringsplatsen är ju fullbelagd, precis som det är överallt i tider som dessa.

Tisdagsmorgonkram!

Anonym sa...

En så kul julklapp. Den räcker länge.
Önskar dej en ny fin Samueldag! Kram//Anna-Lena

Anna i Portugal sa...

Förstår du klassar det som en glad måndag! Det blir även en härlig tisdag då :) Kan tänka mig julklappen var väldigt uppskattad, ett eget krypin är alltid trevligt.

Ditte sa...

Känns lite som "ödemarken" med Vega. Har passerat här med tåget och så långt är det ju egentligen inte. Och att kommunikationerna är hyfsade är ju en fördel.
Förstår att det blev en glad måndag i sällskap med Samuel i hans nya hem.
Och vilken rolig julklapp! Här kan många bilar och annat få plats. Önskar dig nu också en skön tisdag.
Varm kram

Guldkryckan sa...

Fint med lite kvalitetstid med barnbarnet, toppen ju.
Men visst är det viktigt med sömnen i alla lägen, men ibland blir det som det blir. ✌️

Ha det bäst nu.

LillaSyster sa...

Gissar att du har en lika härlig tisdag som du hade en härlig måndag. ( Även om du nu vaknade okristligt tidigt.

Annika sa...

Så de har lämnat stan! Vega, helt ny station för mig med. Vilken fin och mysig dag ni fick, du och Samuel.
Hoppas den här dagen är lika bra.
Kramar!