fredag 21 februari 2020

Fredagspyssel

För fem år sedan var vi i Östersund på en deltävling i Melodifestivalen, där var det vinter.

Idag blev det lång sovmorgon inför nattens arbete, och ärenden som behövde uträttas på MoS.

Det blev kaffe och frukt till "mellis".

...sen lite städning.

Köpte mej en fredagsbukett med tulpaner.

I morgon är det dags för den sista deltävlingen, jag vet inte om den blir så mycket bättre i musikväg? Har sett 30 sekunder av låtarna på scen, och egentligen gillar jag Nanne bäst! Men tror att det kanske blir såhär? Kanske hinner jag ändra mej?
Jobbar en singelnatt i natt, för i morgon sitter jag hemma och ser på TV:n, samtidigt som vi firar systersonens födelsedag här!

10 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Ja, kära du, mycket schlager och golvmopping. Med din fart har du väl strax fixat alltihop!
Jag förlitar mig på dina schlagertips, men ser inte detta, då jag är på annan fest.
Önskar dig en go fredagskväll! Kram!

BP sa...

Bra tjejen att du dokumenterade städningen med moppen! Då vet du när du städade senast när du om ett par månader eller så kommer på att det är dags igen;-)
Sedan har jag ju alltid tyckt att man borde städa efter festligheter istället för innan, för då måste man ju göra det två gånger;-)

Nanne Grönvall är nog den enda artisten jag känner igen. Hon bodde ju i Täby
ett tag och då har sett henne några gånger i centrum.

Ditte sa...

Skönt med en rejäl sovmorgon. Du har ju haft en fylld vecka. Städning, lite handling och så var det dags för jobb. Vad gäller "mellon" så har jag inte så mycket till övers för den, men Nanne gillar jag. Vad gäller låten vet jag inte.Har inte hört den.
Men ingen av de andra låtarna som varit med känns som några man kommer att minnas om ett år. Finns ju andra som man minns sen minst 40 år tillbaka.Inte bara låtarna utan artisterna är ju med än idag. Viss skillnad.
Trevligt att fira systersonens födelsedag och kombinera med "mellon".
Önskar dig en lagom lugn jobbnatt.
Kram

dianasdrömmar sa...

Mysigt med mello kram

Ama de casa sa...

Oj. Jag har nollkoll igen... Helt ohört håller jag på Nanne. Gillar henne och dessutom kallas jag själv för Nanne av många vänner, ett namn som följt mig sen barnsben. Fast nu börjar fler och fler kalla mig för Ama. Haha!
Jag hoppas att Nanne har en schlager :-D Men jag är rädd att hon åker ut, det har dom flesta "schlagerrävarna" gjort på senare år.

Ha en härlig kombinerad födelsedagsfest och Schlagerkväll!

Znogge sa...

Nu är det snart dags för sista deltävlingen. Jag noterar dina tips för du brukar ju ha hyfsat rätt. Fortfarande saknar jag den där låten med stort L men den kommer kanske i kväll...

Kram

Annie - Stora Små Äventyr sa...

Så fint med tulpaner! :D Jag fick två buketter med tulpaner igår, det piffar verkligen upp hemma :D

Mia Halvarsson sa...

Det är alltid lika spännande att se din tippning :) Nu köööör vi!!

Carita Liljendahl sa...

Följer nästan alltid Mello här, i lördags orkade jag inte då jag hade haft feber några dar innan.

Unknown sa...

In this manner my partner Wesley Virgin's report begins in this SHOCKING AND CONTROVERSIAL VIDEO.

As a matter of fact, Wesley was in the army-and soon after leaving-he unveiled hidden, "MIND CONTROL" secrets that the government and others used to obtain everything they want.

These are the EXACT same SECRETS lots of famous people (especially those who "became famous out of nowhere") and top business people used to become rich and famous.

You've heard that you only use 10% of your brain.

That's mostly because the majority of your BRAINPOWER is UNCONSCIOUS.

Perhaps that conversation has even occurred INSIDE your own head... as it did in my good friend Wesley Virgin's head seven years back, while driving an unlicensed, beat-up bucket of a vehicle with a suspended driver's license and with $3 in his bank account.

"I'm absolutely fed up with living paycheck to paycheck! When will I finally make it?"

You've taken part in those conversations, right?

Your own success story is going to start. Go and take a leap of faith in YOURSELF.

WATCH WESLEY SPEAK NOW