lördag 8 februari 2020

Mellokväll och jobbhelg?!

Tyvärr så måste vi göra ett visst antal helgnätter varje schemaperiod, så ledig kunde jag inte vara alla mellodeltävlingar, så denna kväll jobbar jag.  Men jag ska försöka hinna ta en tidig buss in till jobbet så att jag i alla fall hinner se alla bidrag innan jag börjar jobba!
Bilden jag lägger in idag är väl underbar, haha!
Natten på jobbet började hektiskt, men lugnade ner sig väsentligt, och det var behövligt efter en ovanligt hektisk period.

Idag undrar OrsakullanSvenska skidspelen idag, tittar du?

Nej, jag har ju sovit idag inför natt nr 2, så jag har inte sett Svenska Skidspelen från min hemstad Falun, men ser nu att Linn Svahn vann igen, så kul! 

Ikväll gäller det istället för Anna Bergendahl och Linda Bengtzing, och Paul Rey, och möjligtvis Dotter?

10 kommentarer:

Ama de casa sa...

Försökte se första delfinalen idag som uppvärmning, men gick bet. Kunde bara se inledningsnumret och mellanakten.

Nu sitter jag laddad för att se deltävling två. Hoppas jag kan hålla mig vaken, är fortfarande lite jetlaggad. Beundrar dig som kan ställa om dygnet "bara så där"...
Tjuvlyssnade på bidragen igår som sagt, och jag gillade Linda och Mendez mest tror jag. Mendez verkar inte ligga så högt i kurs...
Hoppas du hinner se alla framträdanden - må bästa låt vinna!

Ditte sa...

Hoppas du hann se lite innan du börjar. För egen del så lyssnar jag lite och pysslar med datorn. Tyvärr ingen direkt låt jag direkt gillar. Tycker de är lite "mesiga"Ska nu lyssna på Anna Bergendahl. Jodå. Lite piggare än övriga.

Förstår att du behöver din sömn och får lämna skidspelen lite åt sidan. Här har vi sett lite och satsar mer på morgondagen.
Kul att Linn Svahn vann och Jonna Sundling som 3:a
Önsksar dig en lugn jobbnatt.
Kram

Mia Halvarsson sa...

Heja Anna! Nu har jag lyssnat på alla bidragen men det enda jag är säker på är att Anna går vidare...kanske Paul också sen har jag ingen aning :D
Linn Svahn och Jonna Sundling på pallen, vilka tjejer!! Man blir som stolt ;)
Skönt att det lugnade ner sig på jobbet, hoppas det går bra i natt också!

Geddfish ♥ sa...

Jag hejade på Anna och hon gick vidare! Hon har en speciell röst som jag gillar.
Önskar dig en god jobbnatt, kram!

BP sa...

Hahaha! Bilden skulle jag ändra till "Utan Melodifestivalen och Fotbolls-EM/WM skulle livet helt sakna mening";-)
Och om vanligt hade du helt rätt. Läste på Aftonbladet att Anna Bergendahl och Dotter gick direkt till finalen.
Är verkligen impad att du prickar rätt vinnare:-)
Hoppas natten blir dräglig för dig.

Anki sa...

Här har vi nog helt skilda åsikter, men en kul bild var det ändå :)
Hoppas du hann se lite av programmet innan du var tvungen att jobba ... och jo, jag hörde på sena nyheterna att Anna B. vann, men jag vet inte hur det låter ... :)
Haha... jag vet vad du tänker - Vilken otroligt tråkig människa hon är den där skogsmullen Anki! :)
Ha en bra söndag!
Kram

dianasdrömmar sa...

Satt bänkad och kollade, hoppas jobbnatten gick bra kram

Znogge sa...

Jag ser inte heller på skidtävlingar numera. Förr satt jag som bänkad men numera har jag tappat intresset.
Helt ute och cyklade var di inte med din tippning.

Kram

Annette sa...

Min favorit var Anna Bergendahl, det är hon förresten varje gång hon är med :) Hon hade dessutom så otroligt läckert nummer den här gången, vilka dansare! Vilken snygg header du har, förresten!

Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagog sa...

Är du till Falun någon gång? Eftersom det är din hemstad :).
Förstår att du åkte in lite tidigare för att se när du tycker om mello så mycket. Hur ser det ut för er med schema på nätterna Börjar ni 22 till 07?