torsdag 22 februari 2024

Besök i Tyresta nationalpark

Idag tog vi bilen söderut ..förbi Avicii Arena...


 ...och Tele2 Arena..hem till lilla familjen på Vendelsö.
Farfar och jag tog med Samuel till Tyresta Nationalpark...

...där vi såg gula ankor...
...en massa tuppar...
Får...
Farfar och Samuel...
En närgången häst...blev jag och Samuel lite rädda för, men jag vågade klappa den lite.

Spännande med en stor traktor.
Sen var det dags för lite fika...


...på ett mysigt café...
...där det fanns lite leksaker1 Vilken härlig dag vi fick med Samuel, trots det gråa vädret, men tacksamt nog ingen nederbörd! Vi blev kvar hos lilla familjen som bjöd på middag, och en hel massa lek med Samuel, där farmor var favoriten...inte ens byta hans blöja fick hans pappa göra, det skulle farmor göra! <3

9 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart! Och ett sådant fint och upplevelserikt ställe att besöka med barn. Kram! Anna-Lena

BP sa...

Älskar denna "rapport":-) Så kul att läsa att du och din man är så poppis hos Samuel. Jag förstår det faktiskt. Sedan är miljön du visar totalt otippad med tanke på var du i vanliga fall håller hus. Långt ifrån Mello och ESC - hahaha:-) Jag hade INTE klappat hästen;-)

Anna i Portugal sa...

Det blir andra typer av upplevelser när ni har Samuel med er förstår jag. En minnesvärd dag!

Anki sa...

Vilken trevlig utflykt!
Kram

LillaSyster sa...

En perfekt dag!

Ditte sa...

Vad roligt med ett besök i Tyresta. Och inte minst tillsammans med Samuel. Så fint att det ändå fortfarande är hanterbart avstånd till barnbarnen och deras föräldrar. Tyresta är ju också så fint för en utflykt. Och än mer till våren/sommaren. Säkert blir det fler besök här.
verkligen en lyckad dag på alla sätt- Och lycka att ha de sina på nära håll. Värdefullt!
Kram

Susanne sa...

SÅ mysigt och så mycket kvalitetstid. Dagar och stunder man verkligen mår bra av. Kan tänka mig att ni njöt allihop av en mysig dag <3 Ser ut att vara en riktigt fin nationalpark. Önskar dig en fin helg!

Annika sa...

Vilken BRA dag för er!
Mysigt på alla sätt för er tre. OCH Samuel måste ha älskat att vara med farmor och farfar.
En ynnest att de bor så nära Tyresta.
Du var modig som klappade hästen, det hade inte jag gjort :-D
Kramar och trevlig helg!

Paula sa...

Den här dagen kan du leva länge på! Visst är det trevligt med utflykter, och barn och djur är ju bara bästa kombon, svårt att misslyckas då! Vet du, jag har inte bytt blöjor på varken barnbarnen eller barnbarnsbarnen...ingen har förväntat sig det heller, ska jag vara barnvakt så ska barnen slutat med blöja, vilket Noelle och Freja nu gjort, ler!