fredag 16 februari 2024

Färgsprakande fem en fredag

Lillasyster tycker vi kan lysa upp fredagar med färgsprakande bilder, så kul att jag då såg denna bild på instagram från Beebar i Göteborg.
Hela bilden syntes också på Beebars facebooks-sida! 
 
Håller mej kvar i Göteborg och visar lite mera färg, nu på de båda vinnarna, Liamoo...
..och Maria Sur.

Elisamatildas fem en fredag har idag temat : Spretigt!

1. Vilken skiva kan du lyssna på repeat?

Varför inte ABBA:s : Arrival ! Året var 1976, och jag var helt såld på denna skiva  (jag hade den på kassettband). 


2.Vad är något äckligt som hänt dig på restaurang?

På Malta luktade den färska fisken jag beställt in inte alls färsk, den fick de byta ut!

3. Vad vill du uppleva innan du dör?

Barnbarnens utveckling <3 som även andra bloggare skrivit!  Så finns det förstås härliga resor som jag gärna vill göra, kryssningar i medelhavet t.ex...

4. Vilken är den bästa sitcomen?

Våra värsta år! ( Married with children) 

5. Vilka tre appar i telefonen använder du mest?

Facebook, Instagram och Wordfeud

Ledig fredag, ute spöregnar det, så någon promenad blir det inte idag. Har lyssnat en minut på bidragen i melodifestivalens deltävling 3, och min tippning kommer i morgon, tyvärr ska jag jobba, men hinner se lite av programmet ...om jag åker in lite tidigare till jobbet!

18 kommentarer:

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Abba är verkligen helt fantastiska förstår att din lyssnad på dem 😊

LillaSyster sa...

Vilken överdådig bukett =)
Så fina ni är du och schlagerväninnan. Spöregn här också......men hellre regn än snö! Tack för länken och tack för att du är med. Trevlig jobbhelg.

Äventyret framtiden sa...

Ni båda, din väninna och du är ju strålande granna!
Abba är alltid Abba. Bäst! Vilken musik!
Fredagskram!

Tony sa...

Jag har nästan glömt av Våra värsta år. Christina Applegate har gjort några bra grejer på senare år och Ed O'neil är ju med i Modern Family som är en riktigt bra serie som jag glömde av när jag skev min Fem en fredag.

Hanneles bokparadis sa...

kasettband är inte helt ute... jag har finsk punk från 1970, roar femtonåringen! Trevligt ni hade det i Göteborg, hoppas Växjö blir lika bra.
Våra värsta år! minns jag

Janerik Sundh sa...

Snygg bild! Ni hade säkert en häftig helg i Göteborg.
Facebook skrev jag inte på sista frågan, det skulle jag
nog gjort. Instagram tittar jag väldigt sällan på och Wordfeud
har jag inte, hustrun hade nog svarat som du.
Du hittar säkert min spellista Smörsång.
Sök p169sun, bland profiler hittar du mig och spellistan Smörsång.
Ha en skön helg!

Janerik Sundh sa...

p169sun heter profilen på Spotify. Inget mellanslag mellan 1 och sun alltså.

Kina sa...

Härlig bild på dig och din väninna med era blåa boor! Ja, Abba var ju i en klass för sig när det gäller Mello. På den tiden tittade jag faktiskt.
Våra värsta år tänkte jag skriva, men kom inte för allt i världen ihåg namnet. Tack! Den var så kul!
Och barnbarnen, jag säger bara det, barnbarnen! ❤️
Ha en trevlig helg, trots jobbet!

Znogge sa...

Nog var ni färgsprakande alltid precis som det ska vara när det är schlager!
Barnbarnens utveckling är viktig och fin att följa så det betyder mycket för mig det med <3

Kram och god fredag!

Annika sa...

ABBA!!!
JAA!!!
OCh den skiva ja, jag vr 10 då den kom. Minns ännu hur högtidligt det var att komma hem med den. SÅ bra också. Avgudade ju ABBA. ABBA ARRRRRIVAAAL som vi sa på svenskt sätt, haha.
Ja älskade ABBA, de håller än idag med den stora äran!

SÅ kul att ni kom med på bild! Snacka om passande i dagens tema. Färglatt var ordet.
Mina mest besökta appar är nog Insta, Wordcrossy och Google. HAHA!

Kramar!!

Anki sa...

Härligt färgsprakande bilder på dig och väninnan!
Önskar dig en trevlig fredagskväll!
Kram

BP sa...

Vilka härliga bilder från deltävling 2. Det verkligen sprakar om dig och schlagerväninnan. Du ser alltid så lycklig ut på bilder som tagits under Mellon, uppvärmningen och efterfesten.
I år hade ni ju kanoooon platser också.
Märkligt att du också hade dålig erfarenhet med fisk på Malta. Det hade vi också, fast på grannön Gozo. Min man klagade och fick in en ny fisk, men personalen svor efter oss när vi lämnat stället.

Paula sa...

Snyggaste färgsprakningarna det är ju du och väninnan! Så det blir ingen delfinal på plats imorgon, jag ingen kan väl hinna med allt, du måste ju hinna jobba också. Jag förmodar att du är inställd på finalen istället.
1976, då fick jag barn! Bodde ännu i *Finland och var inte alls inzoomad på svensk musik. Ja visst vill man hänga med ett tag, om man mår skapligt och så, jag har en liten plan, att leva till nästa generation gör entré. Vanessa fyllde tolv nu, så om jag hänger i tio år till så är det ju fyllt möjligt...
Kram

Anonym sa...

Visst är det den största önskan man har; att få uppleva barnbarnens utveckling. Kram//Anna-Lena

Ditte sa...

Så kul med bilden på Instagran från Bee bar i Göteborg. Härligt! Och även kul med bilderna från omgången i Göteborg.
Kul att läsa dina svar.
ABBA gillar jag också men hade nog även haft med Tina Turner "The Best".
Nu är mina barnbarn 13 och 10 år och jag är glad jag varit med så länge, men visst hoppas jag hänga med några år till. Och några resor finns det absolut jag gärna vill göra. Å andra sidan är det inte så viktigt.
Att få känna på att vara smärtfri under några dagar är något jag också önskar mig.
Ja, bidragen har jag lyssnat till. Men inga direkt höjdare...Känns som ett klent startfält.
Kram

Anna i Portugal sa...

Väldigt färgsprakande! Roligt att läsa dina svar! Använder ingen av de apparna du använder mest :) Ha en fin lördag!

Klimakteriehäxan sa...

Oj missar du en deltävling - jag trodde du hade sett till att kunna "övervaka" dem alla!!!! Får väl önska dig en god natt hur som helst. Abba tröttnar man inte på, det har du så rätt i.

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Färgsprakande var bara förnamnet! :) Kul att du är en stor fan av Mello och kan väl säga att jag följer då tid och lust finns. Maria Sur älskade jag då hon var med, mycket för att halva mitt hjärta stannade i Ukraina och min kärlek till Chernobyl!

Trevlig helg! :)