söndag 25 februari 2024

Skyltsöndag

Först dagens bild på min promenad vid Brunnsviken, äntligen lite sol!

Angående gårdagens deltävling i melodifestivalen, så ändrade jag mej i sista stund och flyttade Albin att gå vidare till finalkvalet, och flyttade EPA-dunket som Lia sjöng om, till en av de två låtar som skulle åka ur tävlingen, och så blev det. Alla rätt även denna deltävling, en bra skylt att börja denna skyltsöndag med, som BP håller i. 

Idag är det också den internationella cochlea-implantat dagen, den vill jag såklart uppmärksamma med dessa skyltar.


På Tyresta by.s café fanns denna skylt vid ett hörnbord.
I flödet häromdagen kom detta minne upp...för 12 år sedan så föddes ju prinsessan Estelle på mitt sjukhus, och jodå jag jobbade den natten och minns den mycket väl!


Så lite tokigheter från "nätet" haha!!!




 

9 kommentarer:

Ditte sa...

Tittade med ena ögat på mellon. Men denne Björn Gustavsson borde en ju få betalt för att ens se. Vilken mellanakt. Pust.
Ja, Danny vann och det tippade jag. Gillade hans bit. Tycker att Dotters låt var ok men så trist att hon i utförandet härmade Loreen. Så onödigt.
Och Albin gillade jag. Jodå, jag gick hem. Tanten Ditte tar sig.
Snyggt skyltat.
Och så viktigt med denna International Cochlear Implant Day. Verkligen.
Tur en kan slå en bea utan att titta i eller på nätet...
Kram

znogge sa...

Grattis till en utmärkt genomförd tippning :D Övning ger färdighet!
En snygg skyltning som vanligt hos dig. Kan tänka mig att det var en speciell känsla när prinsessan Estelle föddes hos er, Fast i och för sig är är alla nyfödda prinsar eller prinsessor.

Kram

BP sa...

Enda låten som jag gillade var just den du förpassade till "utslagningen". Hahaha! Det var så roligt för dagen innan läste väl du och jag Jan-Eriks inlägg till "Fem en fredag" och hans åsikter om epa-traktorer. Undrar om de två var synkade. Därför gillade jag den låten.

Å Dotterns "ålande" à la Loreen var bara en dålig kopia tyckte jag, speciellt då jag läste att hon hade problem med rösten hela veckan. Å då är det väl inte så smart att sjunga liggande. De trasiga kläderna vill jag inte ens tala om. Du ser - du och bästisen Yvonne har fått mig att engagera mig - hahaha:-)

Bra att du skyltar för CI-dagen. Jag menar den har ju förändrat ditt liv helt och hållet efter andra operationen.

Bullshit corner - i den hörnan borde många hamna;-)

Så fint du har skyltat! Tusen tack för den Skyltsöndagen och länken:-)

Klimakteriehäxan sa...

Så gulligt med den lilla prinsesskronan på BB-tavlan!

Äventyret framtiden sa...

Bullshit, ja, där skulle man vara ibland. Bea klarar jag utan att ta i varken det ena eller andra nätet. Bra skyltat. Mello ser jag inte på så där kan jag inte ha någon åsikt alls.

Kram

LillaSyster sa...

En härlig mix du fått ihop. Ha nu en ny bra vecka =)

Anki sa...

En fin skyltmix!
Önskar dig en fin start på veckan!
Kram

Guldkryckan sa...

"Kolla på nätet"..haha...bra den. :)
Denna gång hade vi annat på dumburken som lockade, så kan det bli ibland.
Blir väl att se finalen iallafall.

Bra dag att uppmärksamma där, verkligen.

Ha nu en fin eftermiddag.

Paula sa...

Nämen du har fått se en nyfödd prinsessa! Något att berätta för barnbarnen! Bullshit corner gillas också, den ser gedigen ut den skylten.
Visste inte att det fanns en speciell dag för hörselimplantat, men det är väl positivt, uppmärksamhet kan behövas.
Kram från pörtet