tisdag 13 februari 2024

Säng säng säng, sova sova sova...

Natten på jobbet blev gudskelov lugn, och som tur är så kändes förkylningen bättre under natten.

Bad min man köpa croissant-semlor på Thelins idag, och han beställde dem på nätet i morse, men när han kom för att hämta dem idag så var de slut. Men han fick tag i vanliga semlor i alla fall ,denna fettisdag.

När klockan var 18.10 så försökte min man att väcka mej, jag har alltså sovit i 9 timmar idag...och nu blir det stressigt att hinna till jobbet, haha! Har aldrig sovit så här länge mellan nattpassen, men jag behövde nog det!  Fick börja med en snabb dusch och sen äta middag, men har nu också hunnit få i mej en kopp kaffe och denna semla.

Ser på Rapport och om den tragiska branden vid Liseberg, tänk att vi var i närheten där i förrgår.
 

8 kommentarer:

Znogge sa...

Så bra att det blev en semla i alla fall. Kan tänka mig att de har haft strykande åtgång i dag.
Du behövde förmodligen sova ikapp lite så det var bra att du kunde göra det. Hoppas att den kommande arbetsnatten blir bra.

Kram och god kväll!

Ditte sa...

Skönt att det blev en lugn natt. Men trist att de beställda semlorna inte fanns att hämta. HUr tänker Thélins då?
Förstår att du behövde din sömn.
Önskar dig en ok. natt.
Kram

Anna i Portugal sa...

Vilken besvikelse att beställda semlor inte finns när det är dags att hämta! Bra han löste några i alla fall. Så skönt att få sova så länge, så klart du behövde det efter den roliga helgen.

Äventyret framtiden sa...

Skrämmande är det med branden på Liseberg. Usch, usch.
Den semlan ser god ut...verligen mumsig och fint att du hann äta den innan jobbdags igen.
Ha en fin natt på jobbet!

BP sa...

Med tanke på dina äventyr i helgen behövde du nog sova ikapp om man säger så. Och det lyckades du med, samtidigt som du troligen "sov bort" förkylningen också:-)
Croissant-semlor - den varianten visste jag inte ens att den fanns. Men vi har ju tyvärr ingen Thelins i Täby Centrum. Hoppas din "vanliga" semla var god. Jag sparar nog min tills imorgon.

Önskar dig ytterligare en lugn och dräglig natt. Min önskan gick ju i uppfyllelse igår, så det gör den kanske i natt också;-)

Anki sa...

Du behövde nog sova ikapp :)
Så bra att det blev en semla i alla fall, det var ju den rätta dagen.
Hoppas natten var bra och hoppas du kan sova gott!
Kram

Guldkryckan sa...

Skönt att ditt arbetspass blev lugnt och att förkylningen avtog, perfekt.
Ja, det brann ju på Liseberg och tydligen brinner det ännu.
Värst är ju att ett liv ev tog slut där, tragiskt.

Ha det fint nu.

Anonym sa...

Ibland säger kroppen ifrån. Det gjorde din! Bra att den tar hand om sej och dej! Kram