tisdag 6 februari 2024

Selfie på en tisdag


 Fortfarande upprymd efter gårdagkvällen så ska jag ta itu med Klimakteriehäxans roliga selfie , innan jag i natt ska jobba igen- i natt jobbar jag för kollegan som så snällt bytte natt med mig så att jag kunde gå på QX-galan igår.

Klimakteriehäxan skriver :  Välkomna till den sjätte måndagen i "nya" SELFIE-serien! Här gäller det att i några punkter  sex närmare bestämt  berätta något om sig själv som kompletterar den bild man redan låtit omvärlden uppfatta. Och visst är vi många som ägnar en hel del tid åt den där apparaten som smalnat så dramatiskt i samma takt som somliga av oss ökat i omfång?! Dags att avslöja våra tv-vanor!

1. Det programmet vill jag aldrig missa!

Försöker se Rapport varje dag. Sen följer jag gärna lite serier som "Robinson", "Mästerkocken", Mästarnas Mästare" och just ja, nu höll jag på att glömma : Melodifestivalen! haha!

2. Det programmet borde verkligen läggas ner!

Nu har jag ju aldrig sett programmet, men nog kan man lägga ner "Bäst i test"?

3. Det programmet glömmer jag aldrig!

"Dallas" glömmer man inte, inte heller "Miami Vice", ja, det finns flera.."Snobbar som jobbar"...och så klart : "Sex and the City"!

4. Den serien rekommenderar jag!

Som flera andra så rekommenderar jag också "The Crown", minsann tror jag att jag har några avsnitt kvar att se!

5. Den serien varnar jag för!

Jag byter kanal så fort jag ser Ernst Kirchsteiger , vad heter hans program..."Hemma med Ernst"? 

6. Det "tv-ansiktet" borde få lite ledigt! 

Ernst! Haha!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Dallas det var ju ett bra program. Tittade gärna.
Bäst I test! Kollade två program. Usch så tramsigt!
Ernst är inte välkommen i vår tv heller. Kram//Anna-Lena

Ditte sa...

Du kommer att studsa fram i natt på jobbet och både sjunga och dansa efter gårdagens festligheter.
Har förstås läst dina svar. Alltid lika kul och i en del känner jag igen mig. Delvis i 1 men hra inga program jag inte kan missa. Är jag hemma ser jag gärna något nyhetsprogram, men tycker P1 har bra nyheter så lyssnar ofta på dem. Mästarnas mästare och "mästerkocken" kan jag se, men melodifestivalen i år blir det inget av med. Inte förrän till sista avsnittet.
Vad gäller 2 så instämmer jag helt. LIkaså alla knasiga "datingprogram-"-
3. Visst minns hag "Dallas" , Miami Vice, Snobbar som jobbar, Helgonet och en del till.
4. Instämmer
5 Instämmer här också.
6. Familjen Wahlgren, utom Benjamin. Jo, Ernst kan också ta ledigt liksom skrikande programledare.
Kram!

Hanneles bokparadis sa...

Kul,med Melodifestivalen och se alla nya artister. Hade inte tv då Dallas gick..

BP sa...

Susjos - jag bara ÄLSKAR dig! Visst är Ernst en veritabel mardröm. Varför kom jag inte på att varna för honom. Okej, har aldrig sett hans program, bara trailers, men de var tillräckligt avskräckande...

"Bäst i test" är det bara en enda av Selfie- deltagarna som gillar, och det är en kille - hahaha.

Och om du gillade Dallas så hade du säkert koll på Falcon Crest också. Det hade jag på den tiden;-)

Du har ju redan sett QX-galan. Jag ska kolla den på måndag:-)

Önskar dig en dräglig natt!

Anki sa...

Kul att läsa dina svar ... är helt överens med dig om Ernst ... att jag inte kom ihåg att varna för honom!
Dallas och Falcon Crest missade man ju aldrig!
Jag är ju ingen fan av Melodifestivalen, men det vet du väl redan. Jag tycke det var bättre förr, när det bara var en uttagningstävling ... känner mig väldigt gammal just nu, för det är ju et antal år sedan :)
Kram

Anna i Portugal sa...

Roligt att läsa andras svar, mina kommer imorgon. Jag har sett Erst jul en gång och tyckte om det. Sen någon omgång med renovering. Men det blir ju samma samma, tröttnar. Mästerkocken ser jag också. Ha en fin onsdag!

Åke sa...

Jag har sett Bäst i Test en gång eller inte hela då, men aldrig mer."Dallas" "Miami Vice" "Snobbar som jobbar" och hade inte "Helgonet" en egen serie vill jag minnas (Roger Moore) var ju riktigt bra... Jo så såg man ju "Br Cartwright" och "The Monkeys". Ernst, får man säga sopa... kan ha sett 3 minuter en gång då, han är väl som Martin att så fort kamerorna slås av kommer 20 hantverkare fram...


Klimakteriehäxan sa...

Lustigt med Ernst - endera älskar man honom, eller avskyr! Fast jag är lite mittemellan, även om jag nästan aldrig ser hans program. Om Mellon tycker vi olika du och jag, det är sen gammalt. Sen kan jag avundas dig som har lite av The Crown osett!

Annika sa...

Haha du gillar INTE Ernst!??
DET gör jag, MYCKET! Men det är vattendelare, alltså verkligen. HAHA.
The Crown ja, snacka om bra serie-
Sex and the City också!
Dallas såg ju ALLA b ack in the day!
Bäst i Test borde de lägga ner. Jag såg tio minuter tillsammans med min mamma i fjol. Vi stängde av.
Kramar!

Hannas krypin sa...

Så kul att läsa om vilka program och programledare man inte vill se. Bäst i test är inte så populärt i blogglandia har jag konstaterat.