måndag 12 februari 2024

Lördagsminnen och veckans selfie

Håller mej kvar lite i Mello-bubblan och njuter av en minnesvärd helg i Göteborg! 
 
BP fick till denna fina bild från i lördags, tusen tack! 

Ska tyvärr jobba i natt, förkyld har jag blivit också, men har ingen feber, sjukskriva sig efter en mellohelg rimmar dåligt tyvärr, så det är bara att ge sig iväg mot jobbet, men först...en selfie!

Veckans selfie som Klimakteriehäxan håller i handlar idag om Kärlek!

1. Kärleksfilm!

Minns ni "Love Story" med bl.a Ryan O´Neal ! Så sorglig och kärleksfull.

2. Kärlekslåt! 

"Love Hurts" med Nazareth och "Love is in the air" med John Paul Young

3. Kärlek till barn! 

Minns boken : "Inte utan min dotter" av  Betty MahmoodyWilliam Hoffer.

5. Kärleksmat! 

Räkor och vitt vin?

6. Kärleksdryck!

Måste absolut bli Champagne!




 





8 kommentarer:

znogge sa...

Hoppas förkylningen inte blir för besvärlig för du är ju på en plats där man kanske inte vill bli smittad heller. Vilken härlig helg ni hade!
"Love story" minns man verkligen. Så sorglig.

Önskar en god arbetsnatt!
Kram

Hanneles bokparadis sa...

Härliga minnen i en trevlig stad!
Många kärleksfilmer är lite sorgliga. Inte utan min dotter av Betty Mahmoody var en stark läsupplevelse.

Geddfish ♥ sa...

Så kul för er att komma med i hetluften på Mellon, ja ni syntes verkligen i era fina boor!
Det finns väl ingen finare dryck än champagne om man ska fira!
Boken "Inte utan min dotter" tror jag står i min bokhylla. Jag såg filmen också.
Kram!

Ditte sa...

Förstår att du dröjer dig kvar i Göteborg och alla härliga upplevelser. Minnesvärt! Tack för att du delar med dig.
Kul som vanligt att läsa svaren till din "selfie".
Knepigt att välja ett alternativ när det kommer till svar.
Kan absolut stämma in i dina svar. Men kanske några andra också skulle dyka upp.
Önskar dig en ok. jobbnatt.
Varm kram

BP sa...

Sååååååå kul att du såg bilden på min blogg! Är faktiskt mäkta stolt över den, men hade det inte varit för LillaSysters instruktioner hade jag aldrig sett er. Såg inte på hela programmet.

Japp, du har rätt. Det skulle vara minst sagt pinsamt om du ringde in och sa att du var sjuk. Minns att du ju egentligen redan hade känslor av en förkylning innan du åkte till Göteborg. Så jag håller tummarna att det blir en dräglig och lugn natt för dig.

"Love is in the air" - hörde jag inte den låten framförd av Måns ikväll på QX galan??? Inte hans bästa framförande om jag får säga så. Men jag älskade hans jacka:-)

"Inte utan min dotter" står också i min bokhylla. En fantastiskt gripande bok.

Kram!!!

Anna i Portugal sa...

Bra svar där! Inte utan min dotter var en väldigt stark bok. Hoppas natten varit bra.

Guldkryckan sa...

Otur med förkylningen, hoppas passet var lugnt och fint så du fick lite tid för återhämtning.
Krya på dig. 🙏🌹

Annika sa...

Men vad KUL med BPs bild!
Och vilka bra platser ni hade!!
ROLIGT!!
Men trist med förkylning såklart. Hoppas det snart känns bättre.
Inte utan min dotter, den boken var så bra och så hemsk.

Dina låtar gillar jag också, såååå bra!!

Love story, som jag grät när jag såg den!

Kramar!