torsdag 29 februari 2024

Den barmhärtige samariten


 Tredje natten var behagligt lugnt, så vi tackade och tog emot! Lite roliga minnen dyker upp på facebook, mello i Eskilstuna 2020, och så vår första ESC i Malmö 2013, då vi träffade våra irländska vänner för första gången, och så småningom fick vi vara med på deras bröllop på Irland 2019!

Idag medans jag sov, så hade jag bokat en transport från Ikea till min syster, så nu har hon denna Klippan soffa, som hon fått hjälp att montera ihop.

Även ett litet köksbord och två enkla stolar väntar nu på att bli hopmonterade...

Liksom detta soffbord. Är tacksam att jag kan hjälpa till! 
Nu väntar lite ledighet med semester, och vill förstås hinna träffa Samuel innan vi åker upp till Järvsö, så i morgon blir det en tur till Vendelsö!

9 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Snygg soffa, trevliga möbler. Jag förstår att du känner tacksamhet för att få vara med och hjälpa till. Det är ju en hjärtesak, liksom Samuel och hans syskon är också förstås.
Ha det bra, bra!
Kram

BP sa...

Så otroligt omtänksam du är! Och vilka fina möbler du vald åt henne. Hoppas verkligen att hon uppskattar allt du gör för henne. Att har en syster som dig är en ynnest:-)

Och om du har ingenting att göra under helgen kan du bege dig till MOS. Där och i Täby Centrum är det Mello-show med glitter och glamour. Och du kan vinna biljetter till finalen. En himla jippon verkar det som att Westfield har planerat.

Njut av besöket hos Samuel och lillbrorsan:-)

LillaSyster sa...

Klart att du måste pussa lite på barnbarnen innan semestern. Fint du ordnat åt din syster. Ha nu en skön ledighet =)

Anonym sa...

Världens mest omtänksamma syster!
Och farmor! Kram//Anna-Lena

Ditte sa...

Kul med minnena som dyker upp. Minns era irländska vänner och deras bröllop där ni ju var inbjudna. Helt fantastiskt-
Så fina möbler du hjälpt din syster med. Och fint att hon fick monteringshjälp till soffan och säkert kommer hjälp till med resten.
Förstår att du vill träffa Samuel innan du åker till Järvsö. Så roligt med er skidresa. Absolut avis.
Varm kram

Anna i Portugal sa...

Så fint att du kan hjälpa systern din! Och så skönt med lite ledigt nu, njut på!

Znogge sa...

Så omtänksamt av dig och så skönt att du kan vara behjälplig när det gäller din syster. Jag kan tänka mig att den hjälpen är mycket uppskattad.
Klart att du måste träffa Samuel innan det är dags för den årliga skidresan.
Önskar en riktigt fin fredag nu!

Kram

Hanneles bokparadis sa...

irländskt bröllop låter trevligt

Paula sa...

Så fint att du hjälper syster! Jag är ju alltid så tacksam över hjälpen från min dotter när det gäller mycket av det praktiska. Det ser så hemtrevligt ut hos henne nu! Så nu är det dags för Järvsö igen! Oj så många år sedan jag var där, när vi bodde inne bland vargarna på Järvzoo. Ha en ljuvlig vistelse! Kram från pörtet