lördag 3 februari 2024

Födelsedagskalas och Melodifestivalstart!

Så var det dags att göra februari lite mer glamouröst med Sveriges största musiktävling! Men, det är mycket som ska hinnas med när man fått till en ledig lördag, så efter en kort dags sömn efter nattjobbet tog vi med oss yngsta sonen med flickvän och åkte till Vendelsö!

Vår Samuel var nu feberfri, så vi kunde få fira hans 2 års dag lite i efterskott, och även få se lillebror som hunnit bli 2 veckor gammal <3
Vi blev bjudna på pizza...

Såklart blev det sång och tårta också! Underbart att få träffa den lilla familjen! Och idag så sa äntligen Samuel FARMOR för första gången, nåja, det lät som "fabmo", men ändå!!! Jag blev lyrisk!

Sen blev det bråttom hem, dags för den första deltävlingen i melodifestivalen, fick börja se den på mobilen i  telefonen, dock svårt att höra låtarna i bilen ,haha! 

Nej, det blev inte många rätt. Men blev så glad att Lisa Ajax med den fantastiska rösten gick direkt till final. Å faktum är att hårdrockarna var bäst ikväll! 

 



 

9 kommentarer:

BP sa...

Hej "Fabmo"!
Det är mycket enklare på engelska. Alltså jag menar det är "grandma" och "grandpa" oavsett om det är far- eller morföräldrarna. Men så skoj att Samuel "kände igen" dig som sin farmor - hahaha:-)

Tycker att den lilla familjen är helt fantastisk. Jag menar det är ju bara nyligen de flyttade till huset i Vendelsö, och allt verkar fungera perfekt redan nu, trots en tvååring och en nyfödd. Tycker de är så himla duktiga!!! Till och med tårtan ser ut som hemgjord. Imponerande!!! Eloge!!!

Mellon ja - vad ska jag säga. Såg inte hela förställningen heller med helt klart är att "Smashed into pieces" var rätt låt som vann. De har liiiiite Hooja över sig. Lisa Ajax och tjejen som kom trea var inte i min smak. Inte killen heller. Och tjejen i grönt - nej, usch. Det är inte många som klär sig i den färgen. Sjunga kunde hon inte heller. Detta sagt av en tondöv som inte ens såg sändningen från början.

Saknar du också Amas kommentarer? Jag gör det...

Ja, och så förstod jag inte mellanakten efter snabbspolningen. Programledaren kände jag inte igen heller, men hennes klädsel får 10 av 10 möjliga poäng:-)

Anna i Portugal sa...

Förstår det var mycket glädje på en och samma dag för dig igår! Härligt!

femfemman sa...

Ett vackert ord för dej! Något av det vackraste. FARMOR.
Jag tycker ju att mormor är det finaste ord jag vet....
Måste vara speciellt att få träffa lillebror. De är så små.... fast det är du förstås van vid... För en annan är det sällsynt att få se en riktigt liten baby.
Melodifestivalen.... Helt ok med låtar av olika kvalitet ( vilket ju är en smaksak) Men mellansnacket. Så fruktansvärt dåligt. Pinsamt, tyckte jag....
Tyckte också att rockarna och Lisa var bäst. Förstår att det är en grej , en image, men jag avskyr alla som bär mask.
Ha en bra söndag! Kram

Ditte sa...

Vad roligt att ni kunde fira Samuel och förstås fint att träffa lillebror och de övriga. Förstår att du blev glad över att få höra "farmor". mInns fortfarande, fast det var länge sen , när jag hörde båda Max och William säga mormor.
Vad gäller mellon så är det inget för mig i år. Men visst var det roligt att de som gick vidare gjorde det. Gillar ju Elisa.
Tycker dock att det borde vara obligatoriskt att de som uppträder ska visa sina ansikten. Annars kan de låta bli att vara med i en tävling där de är synliga för publik.
Kommer nog inte att titta nu förrän det blir final.
Kram och trevlig söndag.

Znogge sa...

Vilket härligt firande det blev och det är stort när barnbarnen säger mormor eller som i ditt fall farmor. Våra barnbarn var tidiga med det medan morfar var betydligt svårare ;-)

Rockarna var bäst i går men annars tyckte jag det var en väldigt slätstruken historia minst sagt. Men men, allt är en smaksak så klart.

Kram och god söndag!

Guldkryckan sa...

Farmor eller något som liknar det ordet räcker långt.
Så härligt för er att äntligen få fira födelsedagen där.
”Våra” barnbarn är ju vuxna nästan allihopa , de två yngsta är 15.

Tillönskar dig en fin söndag. 🌹

Äventyret framtiden sa...

Ja, fabmo 😊
Så gulligt!
Jag förstår att det var fint att få vara med om de där Raringarna 💕
Ha en fin söndag!
Kram

Geddfish ♥ sa...

Så fint kalas och trevligt att träffa båda barnbarnen. Jo, FARMOR är stort, så även MORMOR. Jag är ju både ock. Min yngste Noah på 2 år säger R jättebra men honom har jag inte träffat lika mycket så jag fick heta mormor med tydliga r i fredags, fast jag är ju farmor där.

Tittade på Mellon. Min favvo var Elisa men även Lisa Ajaz.
Kram och fin söndag!

Klimakteriehäxan sa...

Jag orkar inte med Mello. Inser också att de flesta artister som medverkar har jag aldrig hört eller hört talas om, men det är väl bra om man släpper fram några nya.
Kan i vissa stunder tycka att det är synd att jag inte är ett smack intresserad ...