fredag 23 februari 2024

Färgsprakande fem en fredag

En färgsprakande fredag håller Lillasyster i, och idag kan jag visa min tulpanbukett...
...och delar av kvällens middag som vi bjöd familjen på, som kom ikväll. Vi firade kusin A och yngsta sonens flickvän som fyller år i dagarna. Så mysigt att träffa alla, inte minst Samuel, som när de åkte hem drog mej i handen och ville att jag skulle sätta på mej min jacka och följa med dem hem!

Elisamatilda kör vidare med "fem en fredag" idag med temat : Hipp hurra!

1. Blir du visare med åren?

Visst är det så, man lär sig något nytt varje dag (nästan).

2. Hur firar du din födelsedag?

Vill ju såklart gärna fira med familjen, det brukar bli en middag här hemma. Men på självaste födelsedagen finns det risk att man jobbar ibland.

3. Vad skulle du önska idag om du blåste ut ljusen på tårtan?

Alltid önskar man att ens nära och kära mår bra!

4. Har du någonsin haft en dålig födelsedag?

Min mamma dog dagen före min 35-årsdag...

5. Är du bra på presenter till andra?

Nej, idag gav vi födelsedagsbarnen varsitt presentkort på Åhléns....
 

10 kommentarer:

znogge sa...

Vilka vackra och färgsprakande tulpaner ni kan njuta av!
Så mysigt med besök dessutom och vilken gullig kommentar av Samuel. Då smälter man <3

Kram och god kväll!

Paula sa...

Men kära du så sorgligt att du också miste din mamma tidigt. Jag var 27 när min mamma dog i en akut hjärnblödning...
Presenter, ja det beror ju på vem mottagaren är. Mina ungar vill ju bara ha presentkort eller pengar, det är ju inte så kul, men de blir ju nöjda.
Vilken vacker matuppläggning, så tjusigt så även blommorna hamnade lite i skuggan. Så trevligt med familjemiddag! Trevlig helg/Kram

BP sa...

Hahaha! Sååååå jag skrattade åt ditt svar till sista frågan. Gissaar att födelsedagsbarnen blev väldigt glada över presenten. I den åldern är det ingen idé att klura ut vad de vill ha - pengar eller presentkort är helt rätt. Och enklast för dig/er:-)

Du har en otrolig förmåga att lägga upp dina maträtter så att det är oerhört estetiskt tilltalande. Och din sallad är just det. Där vill jag bara hugga i. Yummie, yummie:-)

Och du tycker att du har blivit visare med åldern - hahaha;-) Men såklart har du rätt, man lär sig så länge man lever och man lär sig ofta den hårda vägen, vilket är det bästa. Enligt mig alltså. Då sitter det;-)

Så ledsamt att förlora sin mamma dagen förre födelsedagen...

Ditte sa...

Så fint att ses och så vackert du dukat- Förstår att det var uppskattat-
Och härligt med färgsprakande tulpaner, dukning och mat.
Så gulligt att Samuel ville ha med dig hem. Och snart stannar han nog kvar hos er över natten. Vet ju att han gjort det förut.
Kul att läsa dina svar och nog kan jag känna igen mig i flera.
Och visst är det ett sorgligt minne att din mamma dog dagen innan du skulle fylla 35 år. Så tidigt.
Många tankar och en varm kram

Mrs Calloway sa...

då känner en sig utvald när barnbarnen vill att en ska följa med. jag förmodar att det blir presentkort någonstans när barnbarnen blivit större och det är svårt att veta vad de vill ha. nu skriver de långa önskelistor med tillägg och strykningar och förklaringar och goda råd och anvisningar. och sedan ringer de och förklarar vad de egentligen menar. ha en fin helg!

Hanneles bokparadis sa...

Härlig bukett, visst lär man sig något varje dag, jag lär mig mycket av mina barnbarn 💜

Hanneles bokparadis sa...

(min 90 åriga mor dog när jag fyllde 70, samma månad, hon var fortfarande klar i huvudet, skrattade, skämtade med mina barnbarn i slutet)

LillaSyster sa...

Vilket sprak! Tusen tack.
Men så sorgligt att läsa om din mamma.

Guldkryckan sa...

Är ju ofta med familjen man firar födelsedagar ändå, det hör ju till men helst firar jag bara hustruns födelsedag, har tyvärr inget att säga till om för egen del. ;)

Presentkort eller pengar är väl modellen här numera, har gett upp, bekvämt är det ju hursomhelst.

Ha en underbar kväll.

Anna i Portugal sa...

Färgsprakande tulpaner, dukning och sallad! Jag är inte heller särskilt bra på presenter. Ha en fin lördagskväll!