fredag 9 februari 2024

Färgsprakande fem en fredag

Lillasyster håller i temat färgsprakande fredag, så jag börjar med lite färg från detta akvarium på den lokala sushirestaurangen, och snacka om vilken stor (ful?) fisk som simmar där bland de mindre fiskarna!

Mera färg är det på denna bild från 2012,då vi var i Växjö på en deltävling i Melodifestivalen, och vidare där gick Loreen, som vi väl alla minns sen vann hela tävlingen, med Euphoria och även i ESC! Vi glömmer sent denna Växjö-kväll då vi av olika anledningar kom in på artisternas efterfest och fick träffa bl.a Loreen!
När vi ändå är inne på Mello, så kommer här min gissning angående morgondagens deltävling i Göteborg. Liamoo och Maria Sur är ganska givna vinnare, men sen blir det svårt som vanligt, går Fröken Snusk vidare ( suck gillar inte rånarluvan heller!) tillsammans med Dear Sara, eller?
Jag har en förkylning på gång, hur typiskt är det när vi i morgon bitti ska ta tåget till Göteborg för att se detta event på plats i Scandinavium? Håll utkik efter oss på parkett, rad 6 med våra nya blåa boor!

Nu går vi över till Elisamatildas Fem en fredag : En kort vecka!

1. Vad hände i måndags?

Något jag sent ska glömma, QX-galan på Cirkus! Vilken kväll!
Vi kör en repris av våra selfies...här med Maria Sur...
Samir och Viktor!

2. Vad tyckte du om tisdag?

Lite trött efter gårdagkvällen, men även lyrisk, så natten på jobbet gick galant!

3. Blev onsdag en lillördag?

Nej, jag hade min lillördag på måndagkvällen!

4. Hur kändes din energi under torsdagen?

Att spendera en dag med barnbarnet Samuel gav mej energi, trots ett tidigt uppvaknande vid halv fem denna morgon!

5. När gör du fredag idag?

Eftersom jag är ledig så har jag vilat och kurerat min förkylning,  och nu är glitterkläderna  framme och ska packas ner inför morgondagens resa till Göteborg!



 

18 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Vilken bra måndag! Yngste sonen går till Universeum med 1- och 3-åringen för att titta på jättestora fiskar, flickorna gillar det. Ha det så trevligt här i Göteborg 🙂

Jossu sa...

Vad kul med QX-galan. Jag brukar se det när det sänds på tv och stämningen verkar vara fantastisk.
Hoppas att du får det trevligt i Göteborg, och att symptomen av förkylningen blir milda.

LillaSyster sa...

Tack för länken och kul att du vill vara med. En intensiv vecka du haft och helgen går ju i samma tecken. Ha det så kul i Göteborg =) kram

Hannas krypin sa...

Hoppas verkligen inte att fröken snusk går vidare. Bara namnet gör att jag dissar henne totalt. Vilken upplevelse att se Loreens Euphoria live. Hennes uppträdande var fantastiskt på alla sätt och vis.

Boklysten sa...

Du verkar ha haft en superbra vecka! Härligt att höra! Hoppas du får det roligt i Göteborg, det är ju en trevlig stad

Anonym sa...

Tur att vi ska på genrep och inte direktsändning i Växjö. Om väglaget är ok. För glitterkläder, det äger jag jnga!
Härligt med barnbarnsdag. Och QX-galan, den hade jag gärna sett. Gick kanske på TV.. men kollar sällan på "direkt-tv".
Ha en fin resa! Kram //Anna-Lena

Äventyret framtiden sa...

Jag började med Ingen tråktorsdag och den är ju fylld av färg bara den i sig.
Ni tjejer är ju också så färgstarka så det räcker gott och väl för en ordentligt färgfredag!

Kram

it_is/Anette sa...

Jag håller helt med dig om gissningen om vilka som kommer gå vidare från morgondagens deltävling (melodifestivalen) man ser det bara på artisterna - nu hörde jag lite av Maria Sur's låt o den låter inte alls illa. Och har inte heller så mycket övers för det där med rånarluva... o sen så får man se vilka som röstar, hon kan ju gå vidare bara av en sådan anledning.

Ha en fin helg

BP sa...

Den där (fula) gula fisken ser ut som en plastis och en fiskkopia av kexchoklad;-)
Kul med minnet från Växjö. Hoppas ni har lika roligt i Göteborg. Tänk så länge ni har hängt ihop och minglat med kändisarna på mello och ESC. Helt underbart. Det är nog du och min bästis Yvonne som fått mig att kolla tävlingarna. Eller rättare sagt jag tittar och spanar efter er två;-)
Bra att du är ledig så att du kan kurera din förkylning. Ska spana efter er imorgon. Säger bara blåa boor:-)

znogge sa...

Jag tror du har rätt när det gäller dina gissningar men i morgon vet vi. Vilken otur att du känner dig krasslig när ni ska åka i morgon men jag håller tummarna för att det bara blir en harmlös förkylning. Kul att ni kunde slinka in på den kändisfesten :D

Kram och god kväll!

Janerik Sundh sa...

Det är kul med ditt intresse och engagemang för Melodifestivalen. Jag har tappat intresset för den tävlingen. Men jag minns när Björn Skifs glömde texten och ändå klarade sig galant. Jag var på en efterfest efter Bank-SM i Bowling när Herreys vann. ABBA-segern med Waterloo minns jag förstås. Men den ESC-final jag minns mest och tydligast är Hallelujah med Milk and Honey och Gali Atari 1979. Jag gillar fortfarande den låten.
Att ni inte åkte till Växjö i år?
Ha en skön helg i Göteborg!

Ditte sa...

Klart jag ska hålla koll på er. Bara för att ni ska vara med här i Göteborg ska jag titta. I övrigt är jag inte alls road av årets spektakel. Nåja, har ju inte varit det på många år. Annat var det förr både vad gäller artister och annat. Hoppas på Maria Sur.
Tycker det är märkligt att artister ska få uppträda och vara maskerade. Vill man inte visa ansiktet borde man inte få vara med.
Kul att läsa om din vecka. Och förstår att QX galan var en fantastisk upplevelse. Ska se den på tv.
Hoppas du piggnar på dig och får en fantastisk helg i Göteborg.
Kram

Mrs Calloway sa...

jag tittar på Mello för att jag ska veta vad barnbarnen talar om. Carina Berg skötte sig oväntat bra i lördags, tyckte jag. och som vanligt röstade jag på helt "fel" nummer. jag tycker Samir och Viktor är roliga och så gillade jag den där stillsamma visan som flickan i den gröna pyjamasen sjöng. jag ska spana efter blå boor imorgon. mycket nöje!

Guldkryckan sa...

Tillönskar er en fin mellokväll här i GBG, hoppas snön inte ställer till det för mycket för er. ;)

Ha de gött.

Klimakteriehäxan sa...

Tycker det låter som om du är i toppform, med glitter och allt! Ha så kul i Götet!

Kina sa...

Vilken måndag! Du är för härlig du!
Det är nästan så jag måste titta på mello bara för att spana efter din blåa boa! Hoppas verkligen att du lyckas kurera din förkylning så du kommer iväg!
Torsdagen var nog en dag som jag avundades dig mer! Samuel måste vara i en ljuvlig ålder nu! Gos i nacken!
Hur som helst önskar jag dig en toppenhelg!

Paula sa...

Hej glittriga glada du! Ha det så kul ikväll, själv lovar jag att INTE titta....hihi
Men ser fram emot en bildkavalkad från dig, alldeles lagom mycket schlager för mig! Kram

LillaSyster sa...

Jag såg dig på TV!