tisdag 4 maj 2021

Klippt igen

Så kommer det upp härliga minnen på facebook igen, för sju år sedan firade vi schlagerkompisen som fyllde 50 år , i Paris...
Tror minsann vi drack Leffe också...
På min andra semesterdag hade jag bokat in frissan för att bli fin i håret på resan som ju nu inte blir av, ack ja...( det ser verkligen ut att jag ska bli kramad av en robot, men det roboten gör är att jag får lite värme så att de ljusa slingorna fortare blir färdiga.
Passade på att storhandla på vägen hem, sen blev det en libabrödsmacka med en massa gott på till middag, och en soppa.

 Ljusa slingor och kortklippt igen.

Orsakullan undrar idag : 

  1. Star Wars-dagen idag. Har du sett filmerna?
  2. Näe, men nu får jag förklaringen till varför denna bild läggs ut idag! Hade ingen aning om att det var "Star Wars-dagen idag!


8 kommentarer:

Ditte sa...

Så snygg! Och en bra dag för ett besök hos frissan. Nu blev det ju ingen resa men att bli snygg i håret är alltid trevligt. En skön känsla. Fint med slingorna.
Libabröd är ju bra till mycket och mackan såg jättegod ut.
Kul med minnena som kommer upp på F.B. Ohc kan tänka mig att ni hade roligt i Paris.
Kram!

BP sa...

Ljuva minnen:-)
Bilden med roboten - älskar den. Du ser ut som en tonåring som färger håret blått - så rolig bild!

Frisyren är skitsnygg. Nog det kortaste jag sett dig i. Hur läckert som helst!

Å Paula som efterlyste lite pålägg och recept för libabröd kommer älska din macka.

Du och jag är nog de enda som inte har sett en Star Wars film, men det visste vi ju redan;-)

Znogge sa...

Så snyggt och frisyren klär dig verkligen!
Njut nu av ledigheten även om det inte blev någon resa.

Kram

Ama de casa sa...

Du blev ju hur snygg som helst - men det var du ju redan innan :-)

Härliga minnen! Skulle inte ha nåt emot att åka till Paris igen, eller nån annanstans. Oj vad jag saknar att resa!

Jag har inte heller sett Star Wars, sci-fi är inte riktigt min genre...

Ha en skön semesterdag!

Ama de casa sa...

Såg just att det är internationella barnmorskedagen idag - GRATTIS till både dig och dina kollegor :-)

Geddfish ♥ sa...

Grattis till internationella barnmorskedagen! Ni är toppen!

SÅ snygg du är i din klippning och jag tycker också att du ser ut som en robot klamrat sig fast vid dig, haha, med blått hår.
Själv har jag slutat göra slingor iom pandemin, så det är 1,5 år sen och faktiskt håller sig håret lagom ljust, tycker jag, det får gå.

Trevlig onsdag och kram!

Annika sa...

SNYGGT!! Både färg och frisyr!!
Såg på Insta och FB att det är internationella barnmorskedagen idag. GRATTIS!!!

Star Wars ... ORKA, haha!!! Nä jag bryr mig NOLL. Har inte sett filmerna och bryr mig sååå lite om dem. Men min man, han ÄLSKAR dem.
Tycker dock det är lite kul med May the fourth be with you, hihi!!

Kramar!

Paula sa...

Fräsch som en nyponros! När man inte kan påverka tillståndet i världen kan man iaf piffa upp sig själv! Kram