onsdag 26 maj 2021

Transportbekymmer




 Vad passar bättre denna regniga dag än flera fotominnen från Tel Aviv, och uppvärmningsmiddagen vi hade inför semifinal 2 då Sverige och John Lundvik skulle tävla. Ett underbart minne, vilken partystämning det var!

Här hemma denna dag så grubblar jag på transporten då jag ju lovat att jobba i natt, och har ingen bil hemma, och har ett IW-pass på F&S att göra först. Cykla är inget alternativ, för ute så spöregnar det! Till F&S får de bli att åka pendel och möjligen buss till Stinsen. Sen får jag helt enkelt ta en taxi till jobbet från F&S och duscha där,  och köpa en matlåda i convini-automaten innan jag börjar jobba, det borde jag hinna med!

Orsakullan undrar idag : 

  1. Mig hör du sjunga…i duschen!

7 kommentarer:

BP sa...

Så himla fina minnen från min favo stad Tel Aviv! Nu är det mindre än ett år kvar till ESC i Italien. Gissar att du ser framemot det partyt:-)
Bilden på dig och schlagerkompisen är en höjdare:-)
Lycka till med transporterna så som du har planerat dom. Åsså hoppas jag att automatmaten är ätbar;-)

Önskar dig en dräglig natt.

Znogge sa...

Vilka hörliga bildminnen från ännu en tävling! Kul att du delar med dig.
Logistiken lär inte helt enkel men jag hoppas att det ska fungera planenligt ändå.

Kram

Geddfish ♥ sa...

Mycket ordnar sig till sist!
Kram och ha en fin kväll med allt.

Ditte sa...

Tel Aviv är ju en läcker stad och det även utan ESC så med den på plats så kan jag kanske föreställa mig stämningen. Bilderna talar ju sitt språk. Och fina minnen består. Tur är det.
Knepigt för dig idag med logistiken. Mne förr gick en buss från Sollentuna till KS. Men den kanske är historia dessa dagar.
Önskar dig lycka till.
Och önskar dig även en lugn natt. Nåja, ok. natt då.
Kram

Ama de casa sa...

Ännu fler härliga minnen! :-)

Hoppas transportlogistiken ordnade sig! Fy vad du stressar runt...

Jag sjunger också i duschen, det har jag till och med en film på:

https://www.youtube.com/watch?v=CG2IVo7w8Cs

Den är till och med schlagerrelaterad :-D

Hoppas natten har varit lugn!

Anki sa...

Härliga minnen att ta fram en regnig dag!
Hoppas det löste sig med allt igår!
Hörde på lokalradion om en utställning, som du kanske skulle tycka är intressant. Den är just nu på Arbetets museum ... här kan du läsa: https://www.arbetetsmuseum.se/evenemanget/elisabeth-ubbe-visar-karlekens-kraft/
Ha det gott!
Kram

Guldkryckan sa...

Israel har jag haft som mål att besöka någon gång i livet, ska ju vara riktigt fint där har vänner berättat, får väl se om det någon gång blir av.
Det där med transporten lät ju lite knepigt, hoppas det gick som det skulle där.

Ha nu en fin kväll.