lördag 1 maj 2021

Första maj

Molly jamar och jamar inomhus, idag kom selen på och jag gick ut med henne på baksidan av vårt hus, men det blir för mycket för henne med alla ljud, inte minst från en helikopter som flög runt en bra stund. När vi kom in så var hon tystare i alla fall!
 
Jag njöt nyss av Lunds studentsångare som sjöng in våren. Kvällen fortsätter i lugnt tempo framför TV:n.....

Orsakullan undrade igår : 

  1. Valborg idag, ser ni någon eld? Nej , njöt av att få se mina nära och kära hemma hos oss.
  2. Ny månad och ny bloggutmaning hos Orsakullan idag undrar hon : 
  3. Första maj idag, hur ser du på arbetarrörelsens dag?
  4. Jag har aldrig gått med i något demonstrationståg, men kan absolut förstå arbetarrörelsens dag idag, som från början var väldigt förknippad med  kampen för 8 timmars arbetsdag läser jag på google.

8 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Nej, Molly vill ut, hon är ju katt, men samtidigt är hon lite feg. Det får gå långsamt fram.

Jag har inte gått i några demonstrationståg men väl sjungit in våren!
Kram

BP sa...

Å jag som trodde att Molly var en innekatt;-) Men löper inte katter just nu? Vet att hon är kastrerad, men det kanske "sitter i". Du bor ju nära NKS, och helikoptertrafiken är ju rätt mycket där eller...
Ingen majbrasa här heller. Samma gäller för demonstrationståg. Har aldrig gått med i ett sådant heller. Å jag ser att du är lika "väl informerad" som jag. Jag fick också googla...

Ditte sa...

Fint att ta ut Molly ett tag men säkert också stressande med en hel del ljus och miljöer hon inte är van vid. Men säkert fint att hon får testa att vara ute en stund.
Låter bra med en lugn kväll för ofta har du ju väldigt fullt upp-
Önskar dig en fin kväll-
Kram

Ama de casa sa...

Hon fick nog återblickar till sin rymningsrunda, Molly, och blev lite förskräckt när hon kom ut.

Nån majbrasa såg vi inte här heller, men såna hör ju inte till dom spanska traditionerna. Här eldas det på stränderna till midsommar istället, fast det lär ju bli inställt i år igen.

Jag traskade med i ett demonstrationståg i Havanna på Kuba 2008 och det var en mäktig upplevelse :-)

Ami sa...

Så bra att Molly kan komma ut en stund då och då. Sen nöjer hon sig kanske ett tag med att sitta i fönstret och titta ut. Hon är ju så söt. Kram

Znogge sa...

Det är inte lätt att vara katt och vilja gå ut och sedan möte så många intryck som finns i en stad. Livet är onekligen lite lugnare på landet.

Någon majbrasa blev det inte här heller för alla var inställda.

Kram och god söndag!

Guldkryckan sa...

Så skönt för Molly att komma ut lite i solen, men jag förstår om alla ljud lätt blir lite överväldigande för henne.
Här blev det ju inget firande heller, tände några sådana där "rökelse-pinnar", vad det nu heter?
Det fick räcka så, luktade ju gott tyckte vi.

Vi får sikta in oss på nästa års div firanden istället.

Arbetarrörelsen har väl implementerats in i samhället så mycket att den inte finns kvar som den var förr.

Men vad vet jag om det kan man ju undra ;)

Ha en fin söndag nu.


Klimakteriehäxan sa...

Här slås jag av att SvT:s textare skriver fel i studentsången: Sjung om studentens lyckliga daR" ska det vara!