måndag 31 maj 2021

Glad måndag

En glad måndag genom dessa grönskande bilder önskar jag er! 
Fotona togs på vår väg hem från Djurgården igår kväll. Carita håller i temat.

Jag behövde visst sömn, för jag sov till kvart över ett idag! Så det blir en kort dag för mej. Klockan är redan mycket och det är dags för jympa på F&S, och inatt är det dags för ett ordinarie pass på jobbet igen!

Orsakullan undrar idag : 

  1. Jag kan inte sluta skratta åt…
  2. ....situationen på jobbet, fast mest vill man ju gråta!

 

7 kommentarer:

Znogge sa...

Glad måndag till dig med! Vilka härliga bilder. Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta men kanske är det bättre att skratta åt eländet.

Kram och god kväll!

Ditte sa...

Tack för dessa sommarbilder! Och Stockholm, nu i vackert försommarväder, är verkligen njutbart.
vad gäller jobbet så kan jag tänka mig det är illa. Tänk om ansvariga skulle begripa.....Men det är för mycket begärt.
Önskar dig ok jobbnatt.
Kram

BP sa...

Vilken härlig blomsterprakt! Du missade i alla fall ingenting idag. Det var iofs varmt, men inte soligt. Så då kan du lika gärna sova länge.
Om du skrattar åt din jobbsituation så kallas det för galghumor, och den kommer man långt med;-)

Önskar dig i alla fall en dräglig natt.

Geddfish ♥ sa...

Glad måndag! Och här har jag njutit solsken precis hela dagen, hinner inget annat.
Så fina bilder du visar!
Kram!

Mias Mix sa...

Ja vilken grönska det är nu! Så fantastiskt vackert ute.
Er situation på jobbet kan inte vara rolig... Och jag läste i inlägget innan om din kollega som går i pension. Trist för er men klokt av henne så hon hinner njuta av pensionen.
Härligt att gå på restaurang en sommarkväll som dessutom var mors dag. Inte kunde jag tro att julafton är den största restaurang-dagen...

Ama de casa sa...

Vilka härliga bilder! Dom blir man verkligen glad av även om det har hunnit bli tisdag nu :-)

Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta, då är det ju faktiskt roligare att skratta trots allt...

Hoppas natten har varit lugn!

Guldkryckan sa...

Jo, ibland är det nog bäst att försöka skratta åt elände som uppstår i en organisation av ditt och mitt slag.
Skrattar ofta på min arbetsplats ;)

Tillönskar dig en fin afton nu.